Jump to content
  • 0

Som probleem

zorro

Question

Ik heb volgend probleem.

Ik heb verschillende records met daarin een radiobutton.

Afhankelijk van de keuze wordt een veld gevuld met een waarde 1.

Ik heb hiervan een summary field gemaakt om het aantal records te kunnen optellen afhankelijk van de radiobutton.

Al de records worden getoond in een protaal, deze portaal wordt gefililterd op een dag van de week (maandag, dinsdag,..) .

Nu heb ik naast mijn portaal de summary velden gezet , deze werken prima tot dat ik de portaal filter. Dan zijn deze niet meer ingevuld , nu moet ik er eerst in klikken vooraleer ze zich vullen.

Enig idee hoe ik dat kan voorkomen. ( Go to field gaat niet aangezien de velden vanuit een andere tabel komen)

Mvg

Z

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Je toont het summary-veld van de gerelateerde tabel op de layout van de moeder-tabel? Dan heb je een refresh-probleem.

Probeer het op een andere manier: tel de aantallen die in de portal getoond worden met een calculatieveld in de moeder-tabel.

Gebruik de functie Count(tabel::veldnaam) of - als het veld een 1 bevat - Sum(tabel::veldnaam) om de getoonde records te tellen.

Helpen deze tips niet, plaats dan een test-bestandje, Zorro, dan kan ik kijken of ik het kan aanpassen zodat het wel voor jou werkt.

• 0

Jep, de situatie is precies zoals ik heb beschreven.

De calculatie waar je waarschijnlijk verder mee komt is:

Sum(logboek::aantal patiënten)

Ik ken geen omstandigheid waarin je summary-velden van de ene tabel op de layout van een andere tabel zou willen plaatsen.

Niet niet niet niet niet doen!

• 0

Dank U Sanne,

Het werkt inderdaad. Toch eigenaardig dat en mens het niet direct zelf inziet. Het is niet eens het feit dat ik die functie niet ken, aangezien ik ze zelf in dezelfde toepassing gebruik.

Dit maakt het menselijke brein toch zo ondoorgrondelijk :)

In ieder geval bedankt

Z