Ga naar inhoud
  • 0

SMS vanuit Filemaker


Stef

Vraag

Een klant uit de bouwwereld wil dagelijks zijn werknemers verwittigen op welke werf zij de volgende dag worden verwacht. Zijn idee was om automatisch vanuit de planning in Filemaker een SMS te versturen. Schitterend idee volgens mij, maar ik heb geen idee hoe hieraan te beginnen. Ik heb de lijst van plug-ins geraadpleegd, maar vind niets van die aard.

 

Iemand een idee?

 

mvg,

Stef

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is een product PowerSMS voor OS 9, X en Windows

http://zap.to/PowerSMS

en het is natuurlijk AppleScriptable (indien geregistreerd!)

 

Er wordt een service aangeboden door Bitcom en zij hebben oa een product Xmobile

http://www.bitcom.ch/products-xmobile-e.html

BITcom Xmobile is a free software for sending SMS. Service is provided by airostep, a company of the BITcom group. The first few short messages are sponsored by BITcom, for additional credits you need airostep MMS credit packets, which you can order directly in the BITcom Shop.

het is het bedrijf Airostep die de service verleend.

http://airostep.com/index-e.html

Je kan het gratis uittesten, je krijgt een drietal gratis boodschappen per dag, denk ik.

Daarna moet je wel credit aankopen bij Airostep.

Link naar reactie
  • 0

Je zou in principe van elke operator zijn "SMS server" moeten kunnen gebruik maken.

 

Wij zijn dat nu aan het opzetten voor interne en externe monitoring van onze (o.a. Filemaker) servers, zodat onze technici een SMS krijgen als er iets loos is. Ik laat jullie iets weten wanneer we door de bureaucratische jungle van Mobistar hebben geha©kt.

 

De Foemper

Link naar reactie
  • 0

Op het werk hebben wij zoiets in elkaar gestoken samen met het programma Whistleblower... die kan een Applescript starten als er een probleem is met een bepaalde server. Via apple script kan je een modem aansturen die op zijn beurt kan inbellen bij de Operators... (werkt perfect met Mobistar en Proxymuz)

Link naar reactie
  • 0
Via apple script kan je een modem aansturen die op zijn beurt kan inbellen bij de Operators... (werkt perfect met Mobistar en Proxymuz)

 

Livio,

 

Zou je ons hier op weg kunnen helpen met een stuk van dat script of zo?

 

De suggestie van rgaros om het via een SMS-site te doen werkt nl. niet in onze context... want het moet nu net werken wanneer je internet-connectie down is. Ergo via modem.

 

Alvast bedankt,

 

De Foemper

Link naar reactie
  • 0

Dag jongens,

 

Zoals beloofd door DDV een reactie omtrent SMS.

 

Ik stuur elke dag enkele tientallen SMS'en met FMP ... :-)

 

Situatie : OS9 - FMP - SMS 156 (AppleScriptable). Eigenlijk is dit een vrij simpele oplossing : ik genereer in FMP een applescript dat SMS 156 aanstuurt, een body-tekst maakt, en de sms dan ook verstuurt via een modem ...

Na het versturen krijgt de modem een bevestiging terug van bv. de proximus-server, en deze wordt dan ook in het record bijgewerkt ... ( message sent of message saved for later delivery ----> log werkt niet met mobistar)

Inbellen bij proximus en mobistar lukt - base werkt niet ...

 

Dit draait op een dedicated machine als client van FMP-server. Gezien alle clients sms kunnen intikken vanuit ons klantenbestand kijkt mijn machine (via een script - loop) om de 10 min. of er sms moeten verstuurd worden.

 

Toepassingen : direct mailings, dagelijkse verjaardagswensen voor onze klanten, ...

 

Verder screen ik ook onze FMP-, Web-, mail-, dns-servers en database web-clients met WhistleBlower. Wanneer er een probleem is met die machines kan je met WB een applescript activeren. Dan is het ook kinderspel om ook via dit systeem een sms naar mezelf te verzenden met mededeling van het probleem.

 

Steeds tot jullie dienst,

Link naar reactie
  • 0

Filip,

 

Hartelijk bedankt voor de uitleg.

 

en de sms dan ook verstuurt via een modem ...

Inbellen bij proximus en mobistar lukt - base werkt niet ...

 

Heb je soms het nr. van de m* smsserver voor me? Ons script staat klaar, maar ik vind domweg dat telefoonnummer niet (M* al vier keer gevraagd, nog steeds geen antwoord gekregen). Grrrr.

 

screen ik ook onze FMP-, Web-, mail-, dns-servers en database web-clients met WhistleBlower.

Zowel van binnen als van buiten uit? M.a.w. wat gebruik je om je wan-connectie zelf te monitoren?

 

Alvast bedankt,

 

De Foemper

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...