Jump to content
  • 0

Bestand dat op netwerk staat openen bij opstarten van PC!

Freesurfer

Question

Hallo,

Het probleem is als volgt: mijn file staat op het netwerk in een folder waar alle gebruikers aankunnen. Nu wil ik dat wanneer een gebruiker de computer opstart of inlogt automatisch het bestand opent! (taskmanager) Ik heb dit reeds geprobeert via 'sheduled tasks' (win 2000) met als resultaat dat wanneer het bestand zou moeten opstarten er nog geen verbinding is met het netwerk. Volgens mij moet dit met een soort van vertraging gebeuren.

Weet iemand misschien een oplossing voor mijn probleem!

Groetjes,

Jan

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Wat je probeert te verwezenlijken is tegen alle regels van 'goed' filemaker gebruik. Het komt er op neer dat je de filemakerbestanden op de server zet op een plaats waar NIEMAND toegang tot heeft. Deze bestanden laat je hosten door filemakerserver (of het programma filemaker indien je max 5 gelijktijdige gebruikers hebt).

Lees alvast dit even: http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1230

Het is dus af te raden om filemakerbestanden te delen op de manier die jij voor ogen hebt.

• 0

Hoi,

In mijn geval gebruik ik FM 5.5 op het werk. De bestanden staan op het netwerk in een folder waar alle gebruikers toegang tot hebben.

(<5 tegelijk, +/- 7 gebruikers). Dit werkt zonder problemen. Het gaat hier trouwens niet om een reusachtige database maar een soort van aangepaste taskmanager. Hier kan de chef steeds alle taken bekijken of nieuwe taken invoeren voor de ondergeschikten alsook de gebruikers voor hunzelf. Momenteel werkt dit zonder problemen, wie de toepassing de eerste maal opstart zal deze automatisch gaan hosten. Om efficiënter gebruik te maken van deze toepassing is het interesanter om deze te laten starten bij opstarten of aanmelden van de PC. ..... Krijg ik nu misschien een oplossing?

Groetjes,

Jan :D

• 0

Een oplossing kan de volgende zijn.

Plaats op iedere pc een lokaal opstartbestandje dat je via een snelkoppeling laat opstarten zoals wmoerdijk zei.

In dat bestandje zit een opstartscript waar je eerst een pause kunt uitvoeren en dan pas het bestand op de server openen.