vbaren Posted March 9, 2005 Share Posted March 9, 2005 Helaas werkt de scriptstap Nummer Kiezen op OSX niet meer! Vreemd eigenlijk. Weet iemand hier toch een workaround voor? Bijvoorbeeld een AppleScriptje (ben ik niet goed in)? Bart Quote Link to comment
0 vbaren Posted March 9, 2005 Author Share Posted March 9, 2005 Ik heb een programma gevonden dat mogelijk de oplossing is. Het is ABDailer (www.macronsoft.com), eventueel met een AppleScript 'Dial Phone From X' (www.automatedworkflows.com). Moet nog uitproberen, maar het ziet er goed uit. Bart Quote Link to comment
0 RFJ Posted October 17, 2005 Share Posted October 17, 2005 Helaas werkt de scriptstap Nummer Kiezen op OSX niet meer! Vreemd eigenlijk. Weet iemand hier toch een workaround voor? Bijvoorbeeld een AppleScriptje (ben ik niet goed in)? Bart Beste bart, Maak met scriptmaker van FMP een nieuw script nummer kiezen. in de script definitie plaats je kopieren en selecteer het veld waar je telefoonnummer in staat bv "btelnummer" plaats apple script uitvoeren en geef onderstaand script op. verander wat tussen "" staat -- change what's in the quotes below property thePrefix : "0" property thePhoneFieldName : "btelnummer" tell application "FileMaker Pro" activate set theNumber to thePrefix & (cell thePhoneFieldName of current record) ignoring application responses tell application "Internet Connect" to connect ¬ configuration "Telephone" to telephone number theNumber end ignoring display dialog theNumber & return & ¬ "Computer belt: verbreken?" buttons {"verbreken"} default button 1 giving up after 15 tell application "Internet Connect" to disconnect configuration "Telephone" end tell dit deel is dan gereed. Open internet verbinding en maak een nieuwe configuratie aan met de naam Telephone. In je werkblad ga je van de tekst "telefoon" een knop maken. (knop opgeven) en geef als functie script uitvoeren en bij opgeven nummer kiezen. Als je nu in de blader mode staat en je klikt op de tekst dan moet het script werken. P.S. door dit te herhalen en steeds een ander naam te kienzen (bv Mobiel) kan je alle telefoonnummers uit FM bellen. Ik hoop dat je hiermee wat kunt. Groet Ronald Quote Link to comment
0 vbaren Posted October 20, 2005 Author Share Posted October 20, 2005 Ronald, Dank voor je tip, ik had eigenlijk geen reactie meer verwacht. Het eerder door mij genoemde programma werkt inmiddels prima, maar dit scheelt aanschaf. Binnenkort probeer ik het uit! Dank, Bart Quote Link to comment
0 Freaky Posted June 5, 2007 Share Posted June 5, 2007 RFJ schreef : Open internet verbinding en maak een nieuwe configuratie aan met de naam Telephone. iemand die weet wat men hiermee bedoelt? zou dit graag gebruiken maar krijg het niet werkend alvast bedankt Quote Link to comment
0 RFJ Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 RFJ schreef : Open internet verbinding en maak een nieuwe configuratie aan met de naam Telephone. iemand die weet wat men hiermee bedoelt? zou dit graag gebruiken maar krijg het niet werkend alvast bedankt Open internet verbinding, dit is een programma op de mac, het staat bij programma's; internetverbinding. daar kan je een nieuwe configuratie maken en deze nieuwe configuratie opslaan als " Telephone". Succes Ronald Quote Link to comment
Question
vbaren
Helaas werkt de scriptstap Nummer Kiezen op OSX niet meer! Vreemd eigenlijk. Weet iemand hier toch een workaround voor? Bijvoorbeeld een AppleScriptje (ben ik niet goed in)?
Bart
5 answers to this question
Recommended Posts