Konkel Noen Geplaatst: 14 november 2002 Geplaatst: 14 november 2002 'Betaald' is een veld en opgemaakt als keuzerondje met "ja" of "nee"" 'FactuurStatus' is een veld opgemaakt als pop-up menu met "betaald" of "niet betaald" Hoe moet ik die twee nu aan elkaar linken zodat ik als ik de ene verander ook de andere verandert en ook omgekeerd. Dat laatste lukt mij alsnog niet. Quote
0 Stef Geplaatst: 14 november 2002 Geplaatst: 14 november 2002 Waarom heb je 2 velden die net hetzelfde betekenen? mvg Stef Quote
0 Konkel Noen Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Geplaatst: 14 november 2002 (ik had stilletjes gehoopt deze vraag niet te krijgen) kan het ? Quote
0 Stef Geplaatst: 14 november 2002 Geplaatst: 14 november 2002 Ja, maar je zult van één van de 2 een calculatie moeten maken. bv. Factuurstatus, res Text if(betaald=ja;"betaald";"niet betaald" ) hth, Stef Quote
0 Konkel Noen Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Geplaatst: 14 november 2002 Dat had ik al, werkt maar in één richting. Ik wil FactuurStatus per sé als pop-up menu hebben. Het staat in een portaal in een andere database. Ik had aan één of andere (voor mij nog altijd wat duistere) relatie gedacht. Maar misschien moet ik de calculatie andersom doen met 'Betaald' en dan de keuzerondjes faken. Quote
0 Stef Geplaatst: 14 november 2002 Geplaatst: 14 november 2002 Waarom vervang je dan niet gewoon dat veld in het portaal door "betaald" met als popup "ja" of "nee"? Quote
0 Konkel Noen Geplaatst: 14 november 2002 Auteur Geplaatst: 14 november 2002 Er staat al redelijk wat op die layout, dan moet ik er ook nog ergens bijkrijgen dat "ja" of "nee" over betaling gaat. Bestaat er iets om naargelang de keuze die je maakt in een popup automatisch een script te starten ? Quote
0 Konkel Noen Geplaatst: 15 november 2002 Auteur Geplaatst: 15 november 2002 Ik was er dicht bij, maar net niet dicht genoeg. De opmaak van de velden is goed maar de calculatie moet bij 'Betaald' ! If(FactuurSatus = "betaald" ; "ja" ; "nee") Bijgevolg moeten de scritps boven de bollekes het veld 'FactuurStatus' instellen. Dit was wat ik wou. Quote
Vraag
Konkel Noen
'Betaald' is een veld en opgemaakt als keuzerondje met "ja" of "nee""
'FactuurStatus' is een veld opgemaakt als pop-up menu met "betaald" of "niet betaald"
Hoe moet ik die twee nu aan elkaar linken zodat ik als ik de ene verander ook de andere verandert en ook omgekeerd.
Dat laatste lukt mij alsnog niet.
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.