Ga naar inhoud
  • 0

Export Field Contents


Arnoud

Vraag

Als ik de inhoud van een tekstveld (meerdere regels) exporteer

naar een .txt of .au3 bestand dan worden de regels niet afgebroken.

Hoe kan ik bewerkstelligen dat de exacte inhoud van mijn tekstveld in het

exportbestandje wordt gezet?

 

m.vr.gr.

 

Arnoud

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je na de export de extentie van het tekstbestandje wijzigt in .rtf en dit document dan vervolgens opent met Word, staat het wel goed.

Kan dit een oplossing zijn in de goeie richting? (Desnoods maak je een batch-file die de extentie wijzigt na de export).

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reaktie edc.

Ik zal uitleggen wat de bedoeling is.

Momenteel ben ik de mogelijkheden van de combinatie FileMaker - AutoIt aan het verkennen, en die zijn echt gigantisch, zoals bijvoorbeeld het aanroepen van Splash Windows.

In een tabel neem ik een tekstveld op waarin de codes komen te staan die in het exportbestandje AutoIt.au3 moet komen. Via een send event wil ik dan de AutoIt.au3 aanroepen.

Als ik exporteer als .rtf en vervolgens via een Send Event rename of copy naar .au3, dan gaat het weer mis.

Het eerst openen van de .rtf via Word en dan opslaan als .au3 is geen optie.

Het moet toch mogelijk zijn om 'platte tekst' (met behoud van opmaak) te exporteren naar een .txt bestandje en die vervolgens te renamen naar een .au3.

 

m.vr.gr.

 

Arnoud

Link naar reactie
  • 0

Ik heb met een vergelijkbaar probleem gezeten en dat opgelost door de lijnen in het tekstveld te splitsen in afzonderlijke records in een aparte tabel. Dat kan nu eenvoudig met de nieuwe 'Values' functies.

Daarna exporteer je die records als tekstfile. Het resultaat is dat de line breaks wel goed zijn.

Maar ik ben ook erg benieuwd of dit niet efficiënter kan.

Veel groeten,

Joris

Link naar reactie
  • 0

Joris, edc en overigen,

 

De achterliggende reden om zo'n codebestand te maken is dat ik geen mapje wil aanmaken met daarin de voorgebakken scripts.

Welnu, in plaats van het opbergen van de code in een tekstveld, stop ik nu de .au3 file in een container, exporteer als veld, en run deze middels een send event.

Maar daarmee is het eigenlijke probleem niet opgelost. :(

Ik blijf daarom zoeken naar goede oplossing.

 

vr.gr.

 

Arnoud

Link naar reactie
  • 0

Arnoud,

ik deed exact hetzelfde met Windows Batch scripts: scriptje in container, exporteren en uitvoeren via send event. Nadeel was dat je om het script te bewerken het telkens opnieuw uit die container moest halen, aanpassen en opnieuw importeren in die container.

Nu doe ik het volgende: ik maak het script in een tekstveld en bewaar zo een bibliotheekje met allerlei scripts (move, copy, ftp, ed....). Afhankelijk van welk batch script ik wil uitvoeren geef ik de naam ervan door aan een filemaker script dat de tekst ervan opzoekt. Die tekst zet FileMaker dan om in een Windows script op schijf (waarbij de regels worden gesplitst in afzonderlijke records en dus lijnen, zoals uitgelegd in vorige post) en het dan uitvoert. Voordeel: je kan het script gemakkelijk wijzigen in een FileMaker tekstveld.

Veel groeten,

Joris

Link naar reactie
  • 0

Hi Joris,

 

Na wat testen ben ik er achter gekomen dat:

 

- bij de export van 1 bestand / 1 veld in .tab formaat de opmaak in tact

blijft.

- indien via opdrachtprompt of send event het bestand van extensie

verandert dan missen de line breaks.

dus het is NIET typisch een filemaker probleem!

 

Jij krijgt het voor elkaar om een (niet herhalend) tekstveld in regels op te delen en elke regel op te slaan in een nieuw record?

Met welke calculatie deel jij bijvoorbeeld ''regel1'' en ''regel2'' op?

 

TIA

 

Arnoud

Link naar reactie
  • 0
Voorbeeldje in bijlage.

Een beetje meer uitleg:

Via de knop 'build script' wordt het tekstveld regel per regel in mootjes gehakt. Elke regel wordt een record in tabel 'script'. Al die records worden geëxporteerd naar bestand 'script.cmd' in de folder waarin het FileMaker bestand zich bevindt.

Veel groeten,

Joris

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...