Ga naar inhoud

Schraplijst


Yves

Aanbevolen berichten

Nog even onder (server) 5...

maar alvast op zoek naaar "interpretaties" onder 7...8 :

 

Voor een examenrooster :x ben ik op zoek naar een manier om via een lijst "beschikbare personen" een controle-schraplijst op te stellen :

bvb 20 klassen -> die bewuste dag ter beschikking : lijst van n personen -> zij houden toezicht op proefwerk -> ik duid bepaalde personen aan voor toezicht -> WIE BLIJFT BESCHIKBAAR voor toezicht?

Haalbaar in versie 5 (na nieuwjaar in versie 8) en vooral : HOE?

aangepast door Gast
Link naar reactie

De tekst plug-in van troi kent daarvoor een aantal leuke truukjes.

 

SumTekst kan een lijst met gekoppelde gegevens in de hoofdtabel samenstellen.

ANDText, ORText en XORText kunnen twee lijsten vergelijken en daaruit de unieke, overeenkomende of ontbrekende boven water halen (welke functie precies wat doet moet ik altijd in de help opzoeken...)

 

Zo kan je een totale lijst met personen vergelijken met een lijst van gekozen personen op een bepaalde dag oid

 

Zelf die lijsten maken en met elkaar vergelijken kost een hele hoop scripting die na elke keuze moet worden uitgevoerd (als je echt zonder plug-in moet werken)

 

HTH

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...