Ga naar inhoud
  • 0

Records blokkeren na facturatie


Zaz

Vraag

Ik ben een facturatiesysteem aan het maken voor een uitzendbureau. Normaal werk ik met ASP als programmeertaal en kom ik aardig uit de voeten. Met FileMaker heb ik toch wat vragen.

 

Voorbeeld:

 

1 keer per maand worden alle urenbriefjes van de uitzendkrachten ingevoerd in filemaker. Onderandere het unieke nummer van het urenbriefje, werkgever, naw, weeknummer, werkdata en werktijden worden ingevuld.

 

Vraag 1!

Op de factuur wordt uiteraard de klant aangegeven. Dan moet er direct een lijst worden gemaakt van urenbriefjes die nog NIET zijn gefactureerd en enkel voor die werkgever(klant) moeten worden gefactureerd. Vervolgens moet je kunnen aangeven dat je werkbriefje week x tot week y wilt facturen. Dan moet de factuur helemaal klaar zijn.

 

Vraag 2!

Zodra de factuur is verstuurd mogen de urenbriefjes in filemaker NIET meer aangepast kunnen worden!

 

Vraag3!

Vervolgens moeten de urenbriefjes als "gefactureerd" gemarkeerd worden zodat ze niet meer in de lijst van vraag1 voorkomen.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op dit forum.

 

Ik denk echter niet dat het de bedoeling is van een forum om volledige toepassingen te gaan ontwerpen.

Gebruik eens de zoekfunctie en je zult veel oplossingen voor je vragen terugvinden.

Het globale denkwerk voor het opzetten van je relatiemodel zul je echter eerst zelf moeten uitvoeren. (Op dit forum vind je trouwens veel interressante tips hieromtrend)

Link naar reactie
  • 0

Maak een veld "LOCK" in je tabel . Wanneer je niet meer wilt dat er aanpassingen gebeuren, zet je via set field [lock,"LOCK"] het veld op lock.

Zet bij de opties van alle velden in de tabel onder

Validation - Validated by calculation : Lock<>LOCK.

Dit wil zeggen dat wanneer Lock gelijk is aan LOCK je het veld niet kan aanpassen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...