Jump to content
  • 0

Waarden portal weergeven in veld

Mike

Question

Posted

Wellicht voor de deskundigen gesneden koek, maar ik weet niet of het volgende kan.

Ik heb een kaartenbak waarin de gehele bibliotheek van mijn kantoor is opgenomen (± 3700 titels). Nu is het zo dat in dezelfde tabel zowel de velden titel, uitgever (etc.) en (o.a.) 15 velden voor auteurs zitten. Ik wil dat scheiden: auteurs moeten in een losse gerelateerde tabel komen (toen ik alles maakte had ik nog niet van normalisatieregels gehoord).

Vanuit de kaartenbak moeten allerhanden prints gedraaid worden. Meestal is het daarbij niet handig als de waarden in een gerelateerd bestand in een portal staan (dat neemt veel te veel ruimte in). Ik zoek dus naar een mogelijkheid om dynamisch de inhoud van alle gerelateerde velden op te nemen in een ander veld dat vervolgens gewoon horizontaal afgedrukt kan worden.

Dus: met portal krijg ik dit:

auteur:

Bakker, T.

Klaasse, M

Leonard, Y

etc.

en ik wil:

auteur: Bakker, T. Klaasse, M Leonard, Y et al.

Wederom bij voorbaat dank voor uw gewaardeerde hulp.

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Was mijn vraag zo dom dat het geen zin heeft daar iets over te schrijven of is de vraag zo complex dat hij niet te beantwoorden is? :roll:

• 0
Posted

Ik heb een soort voorlopige oplossing met de GetNthRecord functie. Ik maak een op een calculatie gebaseerd veld waarin de GetNthRecord functie herhaald wordt (25 keer, als er meer auteurs zijn dan is dat jammer) die genest is in een Case functie. Dit laatste om te voorkomen dat er een ? verschijnt in het calculatieveld als er geen waarde is in het opgegeven record in de portal. Het is niet netjes, maar het werkt geloof ik wel.

• 0
Posted

De GetNthRecord is inderdaad de juiste functie voor dit probleem. Hier is een mooi voorbeeld te vinden.

Je probleem van meer dan 25 is daarmee ook opgelost (recursie van custom functies!).

Voor custom functies heb je wel 'advanced' nodig.

rmw