Ga naar inhoud
  • 0

Waarden portal weergeven in veld


Mike

Vraag

Wellicht voor de deskundigen gesneden koek, maar ik weet niet of het volgende kan.

 

Ik heb een kaartenbak waarin de gehele bibliotheek van mijn kantoor is opgenomen (± 3700 titels). Nu is het zo dat in dezelfde tabel zowel de velden titel, uitgever (etc.) en (o.a.) 15 velden voor auteurs zitten. Ik wil dat scheiden: auteurs moeten in een losse gerelateerde tabel komen (toen ik alles maakte had ik nog niet van normalisatieregels gehoord).

 

Vanuit de kaartenbak moeten allerhanden prints gedraaid worden. Meestal is het daarbij niet handig als de waarden in een gerelateerd bestand in een portal staan (dat neemt veel te veel ruimte in). Ik zoek dus naar een mogelijkheid om dynamisch de inhoud van alle gerelateerde velden op te nemen in een ander veld dat vervolgens gewoon horizontaal afgedrukt kan worden.

 

Dus: met portal krijg ik dit:

 

auteur:

Bakker, T.

Klaasse, M

Leonard, Y

etc.

 

en ik wil:

 

auteur: Bakker, T. Klaasse, M Leonard, Y et al.

 

Wederom bij voorbaat dank voor uw gewaardeerde hulp.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb een soort voorlopige oplossing met de GetNthRecord functie. Ik maak een op een calculatie gebaseerd veld waarin de GetNthRecord functie herhaald wordt (25 keer, als er meer auteurs zijn dan is dat jammer) die genest is in een Case functie. Dit laatste om te voorkomen dat er een ? verschijnt in het calculatieveld als er geen waarde is in het opgegeven record in de portal. Het is niet netjes, maar het werkt geloof ik wel.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...