Mike Posted December 21, 2005 Share Posted December 21, 2005 Mac-only vraag: is het mogelijk om met automator een gehoste filemaker database te openen? Ik heb de automator actions gedownload maar zie zo'n action er niet bij zitten. Alle actions gaan ervan uit dat er al een database geopend is! Quote Link to comment
0 Mike Posted December 22, 2005 Author Share Posted December 22, 2005 Het is me niet gelukt met automator maar wel met de apple script editor en de mogelijkheid om een gehoste database met een url die begint met FMP7 te openen. Nu een simpel applescript gemaakt dat de url uitvoert en dat geheel als .app opgeslagen. Programma is voorzien van aansprekend icon en gedstribueerd over alle werkplekken. Gebruikers kunnen hiermee heel gemakkelijk de gehoste database openen zonder dat ze in een lijst met gehoste bestanden de juiste file moeten openen. Overigens zijn de mogelijkheden van automator wel erg interessant. Zijn er al mensen die hiermee hebben geexperimenteerd? Quote Link to comment
0 rmw Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Geen ervaring met automater, maar als je de juiste url in de safari adres balk invoert en hem er vervolgens uitsleept naar je dekstop, krijg je een internetlocatie document waar je een eigen icoon op kan plakken. Dat is ook te distribueren en volgens mij makkelijker te maken. rmw Quote Link to comment
0 Mike Posted December 22, 2005 Author Share Posted December 22, 2005 Goede tip. Overigens lijkt het er op dat het openen via FMP7 url alleen werkt met Filemaker 8. Quote Link to comment
0 rmw Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Voor het openen van een url die begint met fmp7 moet je systeem op de hoogte zijn van de link tussen deze string en het bijbehorende programma. Bij de FM8 installatie wordt die link ook daadwerkelijk toegevoegd aan je systeem. Bij FM7 was dat niet het geval. Wil het dat wel, dan kan je met een systeemvoorkeuren uitbreiding (Default Apps) dat zelf toevoegen. rmw Quote Link to comment
0 Mike Posted December 22, 2005 Author Share Posted December 22, 2005 Ik was net op zoek naar het antwoord op de vraag waarom ik op computers zonder FMP8 niet kon openen met een link. Maar helaas, op mijn computer thuis is FM8 geinstalleerd en daar werkt het niet vanzelf... Is dat "default apps" een programma? Quote Link to comment
0 rmw Posted December 22, 2005 Share Posted December 22, 2005 Nee, dat is een systeemvoorkeuren paneel. zie hier http://www.macupdate.com/info.php/id/14618 rmw Quote Link to comment
Question
Mike
Mac-only vraag: is het mogelijk om met automator een gehoste filemaker database te openen? Ik heb de automator actions gedownload maar zie zo'n action er niet bij zitten. Alle actions gaan ervan uit dat er al een database geopend is!
6 answers to this question
Recommended Posts