Ga naar inhoud
  • 0

Selfjoin (soort van)


Mike

Vraag

Hallo, ik kom er niet meer uit. Ik zoek naar een mogelijkheid om een record in een tabel te verknopen met meerdere records uit dezelfde tabel, en dat zonder een find. Ik heb een soort tussentabel gemaakt waarin het record_id (serienummer) staat van het verwijzende record in de tabel en de record-id's van de records waarnaar verwezen wordt. Maar hoe kom ik nu op het record waarnaar wordt verwezen? Show-relate record toont het record in de joinfile, maar hoe moet ik van daaruit weer verder naar het record waar verwezen wordt? En dat allemaal via een button in het portal waarin de records staan waarnaar verwezen wordt...

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In FM6 kon je bij een GTRR (GoToRelatedRecord) slecht een direct gekoppelde relatie opgeven.

 

In FM8 is die beperking er niet meer!

 

Als je oorspronkelijke tabel als occurrence A in je graph staat en je join tabel als occurrence B dan kan je oorspronkelijke tabel ook nog als occurrence C opgenomen worden. A en C zijn dezelfde tabel. B is je join tabel.

 

Je kan vanaf een layout die op occurence A is gebaseerd direct een GTRR doen naar C (en eindigen op dezelfde layout, omdat A en C wel dezelfde bron tabel hebben!).

Ook je portal kan records uit C tonen.

 

HTH

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Het moet dus kunnen... ik weet dat ik dus niet voor niets aan het zoeken ben. Wat nu dus ontbreekt in mijn oplossing is een ocuurence c (gebaseerd op zelfde data als occurence a) en een occurence d die occurence b en c aan elkaar koppelt? Dan kan ik vanaf occurence a door naar occurence c en dus vanuit portal een record openen "uit dezelfde tabel".

 

Blijft lastig om jezelf duidelijk uit te drukken in FM 8 terminologie.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...