Ga naar inhoud
  • 0

Velden aanpassen ineens onmogelijk


BVB

Vraag

Sinds gisteren heb ik ineens een raar probleem; we hebben een database gehost op FM7 Server, en wanneer ik als client (met full access permissions) een tekstveld wil omzetten naar een calculation-veld, krijg ik steeds weer de foutmelding 'Waiting to commit changes', met een overzicht van andere gebruikers die nog non-committed velden in die database hebben. Expected behaviour, ware het niet dat er telkens 1 gebruiker is, geïdentificeerd als "? (?)" i.p.v. login-naam en computer-naam, die helemaal niet bestaat! Op de FM Server Admin verschijnt de user ook niet. Het probleem stelt zich ook alleen bij het aanmaken van of wijzigen in een calculatie; ik kan probleemloos tekst- of number-velden bijmaken! De andere gebruikers committen na enkele seconden meestal wel, alleen die ? -user blijft steeds actief (terwijl idle users automatisch disconnecten normaal). Kan het iets te maken hebben met een upgrade van de server naar 7v04? Verder is de database al maanden operatief, zonder dat ik dit ooit heb meegemaakt.

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor de tip; ik vreesde al dat dat de enige oplossing ging zijn, maar ik wekr momenteel vanop afstand (Duitsland) aan de database terwijl de server in Leuven staat, en de netwerkbeheerders staan geen remote admin toe, dus herstarten kan ik pas vanaf morgen terug. De rest van de dag zal ik dus wat andere werkjes moeten zoeken...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...