Ga naar inhoud
  • 0

Importeren vanuit Excel


EricJ

Vraag

Is het mogelijk om 20 verschillende velden in Excel binnen te halen in FileMaker in één veld met 20 herhalingen?

Of moet je het in Excel voorbereiden als één veld met 20 waardes die je dan vervolgens koppelt aan één veld met 20 herhalingen?

 

Is zoiets mogelijk en zo ja, hoe doe je dit dan?

 

EricJ

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je kunt als volgt tewerk gaan:

* doe een export vanuit een filemakerbestand met herhalende velden naar Excel.

* Je zult dan in Excel in de kolom van het herhalend veld tussen de verschillende waarden een bepaald scheidingsteken zien staan. (Waarschijnlijk een vierkantje).

In het Excel bestand dat je wenst te importeren maak je nu een kolom met als formule veld1&"scheidingsteken"&veld2&"scheidingsteken"& enz...

Wanneer je nu deze kolom importeert in je herhalend veld zouden de waarden netjes in je herhalingen moeten zitten.

 

BTW: Herhalende velden zijn niet meer van deze tijd en vervang je beter door relaties.

Link naar reactie
  • 0

Klinkt goed.

 

Ik kom er echter nog niet helemaal uit. Records exporteren vanuit FileMaker kan op verschillende manieren: door tabs gescheiden tekst, door komma's gescheiden tekst .... ..... .... FileMakerPro t/m XML.

 

Welke is de beste optie?

 

Ik heb verschillende opties geprobeerd, maar nergens een scheidingsteken waar te nemen.

 

Graag nog wat meer hulp.

 

EricJ

Link naar reactie
  • 0

Lukt mij inderdaad ook niet meer. Ik heb dit nochthans vroeger eens toegepast. Maar dan was het wel fm4.0 in combinatie met excel 97.

Ik vrees dat het een scriptje zal worden.

Nog veel beter is je structuur even te herzien en de herhalende velden te vergangen door een gerelateerd bestand.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...