Anton Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Kan iemand mij vertellen hoe je bij het dupliceren van de main record ook de related records kunt dupliceren? Ik werk met FM8 Quote Link to comment
0 luk Posted March 2, 2006 Share Posted March 2, 2006 Het is wat prutswerk vind ik maar het kan: in scriptstapjes situatie Hoofdrecord HR gekoppeld via veld ID aan vele gerelateerde records GR stap 1---- eerst kopie maken van Hoofdrecord: HR (Hoofdrecord) - selecteer dit record (kun je doen met kopieren en zoeken naar ID van dit record) - dupliceer dit record; - stop ID van nieuw record in klembord - voeg evt. term in waarbij je meteen ziet dat het een kopie is >ga terug naar vorig record (zo kom je bij hoofdrecord terug) stap 2-- nu de gerelateerde records kopieren (GR: gerelateerde records) - ga naar gerelateerde records (maak een layout met die velden uit dit bestand GR): kies als optie enkel gerelateerde records van dit tonen - verdubbelen van de gevonden set GR records (zie threat dupliceren van een gevonden set records) dit doe ik als volgt: a) sorteer de recordset (bijv. op ID) b) ga naar eerste record c) loop d) dupliceer e) plak ID van hoofdrecord in respectievelijk veld e) ga naar volgend record (en verlaat lus bij de laatste) f) einde loop (het vreemde is hier het sorteren maar heeft te maken met sortering en semi-sorting) stap 3: ga terug naar Hoofdrecord groetje Quote Link to comment
Question
Anton
Kan iemand mij vertellen hoe je bij het dupliceren van de main record ook de related records kunt dupliceren?
Ik werk met FM8
1 answer to this question
Recommended Posts