Ga naar inhoud
  • 0

Portals die data van alle records continue laten zien


Hetz

Vraag

Dag beste mensen,

 

Ik heb al eerder een vraag over mijn database gesteld en toen hebben jullie mij erg goed geholpen. Ik hoop dat jullie mij deze keer weer kunnen helpen.

 

- Ik heb 1 table met 45 fields genaamd 'patient info'. Daarin vul in alle basisgegevens van elke nieuwe patient in. Deze table is in 5 secties te verdelen (info, medisch, sct, lab en absorptiometrie)

- Nu wil ik graag per sectie een aparte table die alle data van alle patienten onder elkaar weergeeft.

- Ik heb daarom voor al deze secties weer 5 aparte tables gemaakt (info, medisch, lab en absorptiometrie) en deze dmv een uniek nr. gelinkt met de hoofdtable 'patient info'. (zoals eerder door jullie geadviseerd)

- Zo heb ik nu in de table 'info' al een portal gemaakt die de info-data uit table ' patient info' laat zien. Echter, dat gebeurt slechts voor 1 patient tegelijk. Als ik een nieuw nr in tik, verdwijnt de data van de vorige patient weer.

- Vraag: Hoe zorg ik nu dat de portal in de table 'info' direct alle info-data uit table 'patient info' per patient weergeeft zonder dat ik elke keer dat nr in moet vullen en zodat alle patienten onder elkaar zichtbaar zijn en niet maar 1 tegelijk? :?::?:

(zie attachement)

Database.fp7

Database.fp7

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank je Yves! Mooi voorstel. Heb hiervoor merge fields gebruikt of niet? Ik kan dus nu in mijn 45 fields table alle data invoeren terwijl een deel daarvan in een aparte table terecht komt, zoals in jouw voorstel table. Is het nu ook mogelijk om in de voorstel table berekeningen uit te voeren, dus bv het gemiddelde gewicht van alle reeds ingevoerde patienten?

Nogmaals erg bedankt voor je moeite! :D

Link naar reactie
  • 0

aha, ik denk dat ik het snap. Je maakt dus eigenlijk 1 table met 45 fields. Vanuit deze 'hoofdtable' kan je layouts invoegen waarin je zelf kunt bepalen welke records daarin te zien zijn zonder dat je hiervoor relations hoeft te bepalen. Klopt dat met wat jij bedoeld?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hetz, ben terug van weggeweest na het oppikken van vertraagde wintersporters! :)

 

Om op je vragen te antwoorden (al merk ik wel dat je een en ander doorhebt) geen Mergefiels want niet bewerkbaar. Dus gewone velden.

Berekeningen kunnen dus in de resp. lay-out.

Je kan dus ook (mits toevoegen resumégedeelte èn velden) gemiddelde, min, max ed. laten berekenen.

Gebruik hiervoor gewoon de FM suggesties tijden shet opstellen van bv. een lijstlay-out.

 

Voorstel is een lay-out die is gemaakt op basis van de velden van een te kiezen Table en is dus uiteraard niet terug te vinden in je definities.

 

....en dus klopt je interpretatie. Je zag het iets te complex (voor deze situatie)

Terloops, je woonplaats is niet ingevuld...

Deze materie trekt mijn interesse... :wink:

Link naar reactie
  • 0

Yves, ik heb nu met jouw adviezen deze database gemaakt (zie attachement). Zou jij aub nog een calculatie willen toevoegen waarin bv in layout 'Medisch' ook de gemiddelde BMI voor alle 3 patienten te zien is. Wanneer ik namelijk met de average functie iets wil maken in field 'Hoofdmenu' dan betrekt FM deze berekening alleen op 1 patient en niet op het totale aantal patienten.

Database.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...