Ga naar inhoud
  • 0

Meervoudige selectie


PJ007

Vraag

Ik ben bezig om een weekkalender te maken ( in Filemaker 8 ), waarbinnen het mogelijk moet zijn om meerdere weken te selecteren en deze door te geven aan een ander programma onderdeel. Het geheel moet werken binnen een multi-user omgeving.

 

Hieronder zal ik beschrijven wat ik in gedachte heb, maar misschien zijn er nog anderen die een briljant idee hebben. :D

 

Daar het om een multi-user omgeving gaat, werk ik met globale velden.

 

Een tabel met 53 (=53 weken) globale container velden om een selectie visueel te kunnen laten zien (door deze bijv. met een rood vlak te laten vullen).

 

Een layout met daarin de 53 globale velden. Voor de eerste 52 velden kan het weeknummer gewoon in de layout geschreven worden.

 

Om te bepalen of een jaar 53 weken heeft wilde ik deze funtie gebruiken:

WeekOfYearFiscal ( "28-12-" & Jaar ;2 ).

Indien een jaar dan 53 weken heeft wil ik een extra globaal veld gebruiken, dat dan met de waarde 53 gevuld wordt. Dit veld komt bovenop het containerveld voor week 53 te liggen

 

Daarnaast wil ik een herhalend globaal veld gebruiken om vast te leggen welke weken in welk jaar zijn geselecteerd. Aan de containervelden wordt een script (met scriptparameter) gehangen. Zodra een week geselecteerd wordt, dan vult een script het betreffende containerveld en het herhalende veld. Als de week reeds geselecteerd was, kun je de waarden natturlijk ook weer laten wissen.

 

Bij het selecteren van een ander jaar, wil ik het herhalende globale veld gebruiken om die containervelden te vullen, die reeds geselecteerd waren. Dit voor bijv. de volgende situatie:

gebruiker klikt in 2006 2 weken aan, gaat dan naar 2007. Als hij dan weer terug zou gaan naar 2006, dan moeten de door heem aangeklikte weken weer zichtbaar worden.

 

PJ

Link naar reactie

0 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Er zijn nog geen antwoorden gegeven op deze vraag.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...