HarryR Posted March 21, 2006 Share Posted March 21, 2006 Afbeeldingen werden in de database opgenomen en namen heel wat ruimte in. In FM8 is het vinkje "gekoppeld" standaard aangezet. Hoe kan ik testen of er nog afbeeldingen zijn, die zijn "opgenomen" i.p.v. "gekoppeld"? Quote Link to comment
0 rmw Posted March 22, 2006 Share Posted March 22, 2006 Als je een berekend veld maakt met als uitkomsttype 'tekst' en de berekening is niet meer dan '=containerveld', dan resulteert dat bij openomen afbeeldingen in een leeg veld en bij gekoppelde afbeeldingen in twee regels waarvan de eerste de lengte en breedte toont en de tweede de bestandsnaam. Dus opgenomen afbeeldingen kan je vinden door op 'leeg' te zoeken in dat veld. rmw Quote Link to comment
0 HarryR Posted March 22, 2006 Author Share Posted March 22, 2006 Dank je wel rmw, Een heel bruikbare tip. Ik heb de volgende aanvullingen: Foto's in een FM8 file geconverteerd vanuit FM6 (Volgens mij geen verschil tussen opgenomen en gekoppeld) 2 regels: - 1e : relatieve verwijzing - 2e : oorspronkelijke verwijzing Foto's ingevoerd in FM8 opgenomen: 1 regel : naam bestand gekoppeld : 2 regels: - 1e : size - 2e : relatieve verwijzing Quote Link to comment
Question
HarryR
Afbeeldingen werden in de database opgenomen en namen heel wat ruimte in. In FM8 is het vinkje "gekoppeld" standaard aangezet.
Hoe kan ik testen of er nog afbeeldingen zijn, die zijn "opgenomen" i.p.v. "gekoppeld"?
2 answers to this question
Recommended Posts