Ga naar inhoud
  • 0

Kopieren naar word


RuudSar

Vraag

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

bedankt , ik ben een stuk verder gekomen mbv samenvoegen in word met gebruik van algemene database (zijnde mijn FM via ODBC.

ik krijg nu echter 6000 records voorgeschoteld waar ik er een uit moet vinden en selecteren

wat ik wil is alleen gedefineerde velden van het record wat ik voor heb staan invoegen (adress/ fax gegevens) tbv een brief aan 1 persoon of bedrijf

 

PS in het betreffende forum werd verwezen naar een pdf wat er niet meer was

Link naar reactie
  • 0

nee. geautomatiseerd is niet het probleem

 

invoegtoepassing wordt uit ms word geinitialiseerd en koppeld velden uit een database (in ons geval FM) als samenvoegbestand

 

ik wil vanuit FM een wordt doc inititialiseren en wil daarmee een aantal velden uit slechts 1 record (die waarin ik ben) in bepaalde velden van het word doc copieren (meenemen)

Link naar reactie
  • 0

Als je de link opent die ik je eerder gaf en je gaat naar pagina 2, dan staat er een stukje over het gebruik van DDE. Heb je dit gelezen?

 

Hiermee maak je het mogelijk om vanuit FileMaker een Word document te initialiseren en 1 of meerdere records in bepaalde velden van het Word document te "mergen"...

Link naar reactie
  • 0

hoi

 

ik heb de demo op twee pc's geprobeerd

1 jou word doc geopend

2 jou FM database geopend

3 start button

 

volgende fout code 1177 : doc naam of pad ongeldig

 

Private Sub TmpDDE()

WordBasic.MailMergeOpenDataSource Name:=":\\C:\Klad\MailMergeDemo\data.mer"

WordBasic.MailMergeViewData

End Sub

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of je hier al aan toe bent, maar ik meld het toch maar even.

Hierbij een linkje naar een help-bestand. Hier staan alle VBA statements en functies voor Microsoft Word beschreven.

 

http://www.angelfire.com/biz/rhaminisys/binaries/wrdbasic.exe

 

Nog mooier is om een Word sjabloon (.dot) te gebruiken.

Mijn ervaring is dat het openen daarvan niet goed werkt met Send Message of Open URL. Ik gebruik hiervoor de File plug-in van TROI.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Mike,

 

VBA: ingewikkeld is een relatief begrip. Een mummie is pas ingewikkeld... :wink:

 

Als je weet hoe FileMaker scripting werkt, is het goed te doen.

Ik ben een stuk wijzer geworden door informatie te lezen die te vinden is op het internet. En veel uitproberen.

Het linkje van de WordBasic-handleiding die ik eerder in deze topic heb genoemd, bevat goede voorbeelden.

 

AppleScript: geen idee. Ik ben meer een Windows man. Misschien dat er mede-FileMakers zijn die je hierop een antwoord kunnen geven?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...