RuudSar Geplaatst: 28 maart 2006 Delen Geplaatst: 28 maart 2006 specifiek MS word document openen en adres gegevens hierin copieren wie kan me een hint geven hoe ik dit moet doen gr ruud Quote Link naar reactie
0 Mark Geplaatst: 29 maart 2006 Delen Geplaatst: 29 maart 2006 Kijk eens bij Zoeken en zoek op: Microsoft AND Word. Succes gegarandeerd... Quote Link naar reactie
0 RuudSar Geplaatst: 31 maart 2006 Auteur Delen Geplaatst: 31 maart 2006 bij zoeken naar microsoft en word kom ik niet veel verder de helpdesk van FM gaf me de oplossing script : URL openen en pad met documentnaam opgeven Quote Link naar reactie
0 Mark Geplaatst: 31 maart 2006 Delen Geplaatst: 31 maart 2006 Het antwoord van de FileMaker Helpdesk is volgens mij niet helemaal de oplossing op jouw vraag. Kijk eens in de volgende topic: http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1583&highlight=microsoft+word Groet, Mark Quote Link naar reactie
0 RuudSar Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2006 bedankt , ik ben een stuk verder gekomen mbv samenvoegen in word met gebruik van algemene database (zijnde mijn FM via ODBC. ik krijg nu echter 6000 records voorgeschoteld waar ik er een uit moet vinden en selecteren wat ik wil is alleen gedefineerde velden van het record wat ik voor heb staan invoegen (adress/ fax gegevens) tbv een brief aan 1 persoon of bedrijf PS in het betreffende forum werd verwezen naar een pdf wat er niet meer was Quote Link naar reactie
0 Mark Geplaatst: 5 april 2006 Delen Geplaatst: 5 april 2006 Begrijp ik het goed dat jouw methode niet geautomatiseerd werkt? Met andere woorden: dien je alle handelingen handmatig te doen? Quote Link naar reactie
0 RuudSar Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2006 nee. geautomatiseerd is niet het probleem invoegtoepassing wordt uit ms word geinitialiseerd en koppeld velden uit een database (in ons geval FM) als samenvoegbestand ik wil vanuit FM een wordt doc inititialiseren en wil daarmee een aantal velden uit slechts 1 record (die waarin ik ben) in bepaalde velden van het word doc copieren (meenemen) Quote Link naar reactie
0 Mark Geplaatst: 5 april 2006 Delen Geplaatst: 5 april 2006 Als je de link opent die ik je eerder gaf en je gaat naar pagina 2, dan staat er een stukje over het gebruik van DDE. Heb je dit gelezen? Hiermee maak je het mogelijk om vanuit FileMaker een Word document te initialiseren en 1 of meerdere records in bepaalde velden van het Word document te "mergen"... Quote Link naar reactie
0 RuudSar Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2006 het word me te complex , ik geef op bedankt tot zover Quote Link naar reactie
0 Mark Geplaatst: 5 april 2006 Delen Geplaatst: 5 april 2006 Geef je nu al op? Ik wil je graag verder op weg helpen. Zal ik een voorbeeld bestandje voor je maken? Welke versie van FileMaker heb je? Mac of Windows? Quote Link naar reactie
0 RuudSar Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2006 nou dat kan ik niet op me laten zitten als je de moeite wil doen , ga ik dat zeker waarderen en natuurlijk namaken in mijn eigen bestand Quote Link naar reactie
0 Mark Geplaatst: 5 april 2006 Delen Geplaatst: 5 april 2006 Geen probleem. Alle begin kan lastig zijn... Gaat het om Windows of Mac? Quote Link naar reactie
0 RuudSar Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2006 windows 2000 word 2003 filemaker 6 Quote Link naar reactie
0 Mark Geplaatst: 5 april 2006 Delen Geplaatst: 5 april 2006 Hierbij tref je een zipje aan. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag... MailMergeDemo.zip Quote Link naar reactie
0 RuudSar Geplaatst: 5 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2006 hoi ik heb de demo op twee pc's geprobeerd 1 jou word doc geopend 2 jou FM database geopend 3 start button volgende fout code 1177 : doc naam of pad ongeldig Private Sub TmpDDE() WordBasic.MailMergeOpenDataSource Name:=":\\C:\Klad\MailMergeDemo\data.mer" WordBasic.MailMergeViewData End Sub Quote Link naar reactie
0 Mark Geplaatst: 6 april 2006 Delen Geplaatst: 6 april 2006 (aangepast) Ah, ik zie het al... Ik heb het bestandje even snel gemaakt, zonder uitgebreid te testen. Ik kom later met een "bug-fix"... 6 april 2006 aangepast door Gast Quote Link naar reactie
0 Mark Geplaatst: 6 april 2006 Delen Geplaatst: 6 april 2006 Nou, hier is ie dan... versie 1.2. MailMergeDemo.zip Quote Link naar reactie
0 Mark Geplaatst: 6 april 2006 Delen Geplaatst: 6 april 2006 Ik weet niet of je hier al aan toe bent, maar ik meld het toch maar even. Hierbij een linkje naar een help-bestand. Hier staan alle VBA statements en functies voor Microsoft Word beschreven. http://www.angelfire.com/biz/rhaminisys/binaries/wrdbasic.exe Nog mooier is om een Word sjabloon (.dot) te gebruiken. Mijn ervaring is dat het openen daarvan niet goed werkt met Send Message of Open URL. Ik gebruik hiervoor de File plug-in van TROI. Quote Link naar reactie
0 RuudSar Geplaatst: 6 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2006 troi plug in is vrij verkrijgbaar schat ik? Quote Link naar reactie
0 RuudSar Geplaatst: 6 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2006 mark looks nice, However als je het tweede record selecteerd , verwacht je dat hij die gegevens van dat record meeneemt naar word doc z Quote Link naar reactie
0 Mark Geplaatst: 6 april 2006 Delen Geplaatst: 6 april 2006 De TROI File plug-in is niet gratis. Meer informatie: http://www.troi.com Ik heb de basis gemaakt. Als je specifieke dingen wilt, dien je die zelf te maken (tips wil ik je altijd geven). In dit geval pakt het systeem de huidige selectie. Je dient eerst je selectie te beperken door bijvoorbeeld Omit Record te gebruiken. Quote Link naar reactie
0 RuudSar Geplaatst: 6 april 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2006 bedankt we gaan er mee stoeien Quote Link naar reactie
0 Mike Geplaatst: 12 april 2006 Delen Geplaatst: 12 april 2006 En hoe doen we dit op de mac in de laatste versie van Word? Quote Link naar reactie
0 Mark Geplaatst: 12 april 2006 Delen Geplaatst: 12 april 2006 Je kunt Word aanspreken d.m.v. Applescript waarin je de VBA statements opneemt door "do visual basic"... Quote Link naar reactie
0 Mike Geplaatst: 13 april 2006 Delen Geplaatst: 13 april 2006 Hoi Mark, voor een beginneling: hoe ingewikkeld is het om applescript / vba en de combi onder de knie te krijgen? Waar te beginnen? Quote Link naar reactie
0 Mark Geplaatst: 13 april 2006 Delen Geplaatst: 13 april 2006 Hallo Mike, VBA: ingewikkeld is een relatief begrip. Een mummie is pas ingewikkeld... Als je weet hoe FileMaker scripting werkt, is het goed te doen. Ik ben een stuk wijzer geworden door informatie te lezen die te vinden is op het internet. En veel uitproberen. Het linkje van de WordBasic-handleiding die ik eerder in deze topic heb genoemd, bevat goede voorbeelden. AppleScript: geen idee. Ik ben meer een Windows man. Misschien dat er mede-FileMakers zijn die je hierop een antwoord kunnen geven? Quote Link naar reactie
Vraag
RuudSar
specifiek MS word document openen en adres gegevens hierin copieren
wie kan me een hint geven hoe ik dit moet doen
gr ruud
Link naar reactie
25 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.