Ga naar inhoud
  • 0

Meertalig, waar gaat het fout bij de gekoppelde tabel?


spgoos

Vraag

Ben voor mezelf eens aan het kijken hoe je meertaligheid kan bereiken en heb daarvoor een testbestand gemaakt, maar nu loop ik tegen een probleem die menig uur vandaag in beslag heeft genomen en nog niet opgelost is :?

 

Ik werk met een tabel "globals" met daarin een veld waarin de gewenste taal wordt opgeslagen als global veld (globals::g.setlanguage). Deze is gekoppeld aan het language::language waarin de overeenkomende taalaanduiding staat.

 

De andere tabellen heb ik voorzien van een global veld g.cxnXX met de waarde 1. Deze zijn gekoppeld aan globals::g.cxn. Dit werkt goed in de tabellen A1, A2, B1 en B3.

 

Echter, in tabel B2 die gekoppeld is aan tabel B1, krijg ik pas de waarden van de tabel language te zien zodra het koppelingsveld (B2::setB1) van B2 naar B1 voorzien is van een waarde... niet echt de gewenste situatie natuurlijk als je bijvoorbeeld tekstlabels wilt voorzien van meertaligheid!

 

Iemand een idee waar ik in de fout ga met mijn voorbeeld? Alvast bedankt!

multilanguage.fp7

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Ik heb me niet verdiept in je oplossing en weet ook niet precies wat je bedoeling is.

 

Maar misschien heb je hier wat aan.

Ik zou een apart bestand aanleggen wat de talen bevat voor de knoppen en messages etc.

 

In het opstart script van de oplossing zou ik vervolgens opbasis van een keuze de goede set records/velden in je oplossing. Zo hou je het relatief simpel.

 

Groet,

 

WJ

Link naar reactie
  • 0

Das inderdaad een makkelijkere methode, gewoon werken met globals en dat gewoon het bestand vervangen door een andere versie voor een andere taal (of begrijp ik je nu verkeerd?).

 

Ik ben echter aan het kijken of ik een dynamische oplossing kan maken waarbij de verschillende talen gewoon in 1 tabel staan en waarbij door middel van een global veld de gewenste taalrecord wordt aangesproken... Ik denk dat mijn fout in het voorbeeld ergens in een verkeerde of ontbrekende relatie tussen de tabel B2 en de tabel language zit?!?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...