Ga naar inhoud
  • 0

The GetField Function, wat mis ik? (opgelost)


Michel5

Vraag

Beste,

 

Waarschijnlijk kennen jullie (zoniet dan een tip) het boek Using Filemaker 7 wel. Dit boek heeft zijn nut voor mij als referentie en inspiratie tot nu toe wel bewezen.

Nu probeer ik al een paar dagen om iets te reproduceren en twijfel of het aan mij ligt of dat er toch een fout in de tekst staat.

 

Het gaat om de volgende passage (voor de bezitters pag. 387);

 

There are many potential uses of GetField in a solution. Imagine, for instance, that you have a Contact table with fields called First Name, Nickname, and Last Name (among others). Sometimes contacts prefer to have their nickname appear on badges and in correspondence, and sometimes the first name is desired. To deal with this, you could create a new text field called Preferred Name and format that field as a radio button containing first Name and Nickname as the choices. When doing data entry, a user could simply check off wich name should be used for correspondence. When it comes time to make a full name calculation field, one of your options would be the following:

 

Case ( Preferred Name = "First Name" ; First Name;

Preferred Name = "Nickname" ; Nickname ) & " " & Last Name

 

Another option, far more elegant and extensible, would be the following:

 

GetField (PreferredName) & " " & Last Name

 

Kan het volgen tot de radio button. Hoe kan ik aan een veld, als radio button, twee velden "hangen" die als seperate keuze te maken zijn?

Mis ik iets....

Voorkeursnaam_test.fp7.zip

aangepast door Gast
Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Kan het volgen tot de radio button. Hoe kan ik aan een veld, als radio button, twee velden "hangen" die als seperate keuze te maken zijn?

Mis ik iets....

Volgens mij miste je het eenvoudige werk van een invoerlijst met de veldnamen definieren. Klop da'? :-)

 

Weet overigens niet om welke reden je kiest voor een invoerberekening i.t.t. een berekeningsveld.

 

Groet,

René

Voorkeursnaam_aanv.fp7.zip

Link naar reactie
  • 0

rgaros, bedankt voor de genomen moeite.

 

Gelukkig ben ik er zelf uitgekomen. Mijn gedachte zat vast op de value list t.b.v. de radiobutton. Dat de namen zelf als keuze te maken moesten zijn.

 

En daar was het licht, de valuelist is natuurlijk de naam van het veld, hier maak je een keuze in a.d.h.v deze keuze wordt bepaald welke inhoud er wordt weergegeven.

 

Weer een stapje dichter bij de verlichting.

Voorkeursnaam_test.fp7 2.zip

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...