Jump to content
  • 0

zelfde layout voor meer tables?

dzzzt

Question

Ik ben een research-database aan het opzetten met daarin meerdere projecten die ik een eigen table wil geven. Hoe kan ik een layout die ik gemaakt heb gebruiken voor een andere table. Ik wil graag precies dezelfde layout hebben. Cut & paste werkt niet...

Wim

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

dat zal niet gaan

een layout is onlosmakelijk verbonden aan 1 occurrence in de graph (en dus 1 table)

dupliceren van een layout en die vervolgens koppelen aan een andere occurrence laat de velden op de layout onaangepast

je zult alle velden ook moeten veranderen

maar waarom een eigen table per project?

als de gegevens voor een project niet al te veel verschillen is een record per project toch veel beter?

rmw

• 0

Ik wil kunnen bladeren door projecten...

Aan de andere kant: met sorteren kan ik misschien ook per project werken. Weet niet of dat handig is.

Ik wil een database waarin ik verschillende projecten heb. BV: diamantroof, vliegtuigongeluk, holleeder etc Daarin wil ik dan kunnen zoeken, met name op mensen.

Wim

PS: ik zie dat ik in het verkeerde forum zit want ik heb FM 8...

• 0
PS: ik zie dat ik in het verkeerde forum zit want ik heb FM 8...

Gelukkig had ik me ook vergist en ging ik er al vanuit dat je 8 had :wink:

Ik wil kunnen bladeren door projecten...

Aan de andere kant: met sorteren kan ik misschien ook per project werken. Weet niet of dat handig is.

Dat klinkt als een schoolvoorbeeld voor projecten per record.

Ik wil een database waarin ik verschillende projecten heb. BV: diamantroof, vliegtuigongeluk, holleeder etc Daarin wil ik dan kunnen zoeken, met name op mensen.

Voor die mensen zou ik wel een aparte tabel maken en als je meer mensen aan 1 project kan koppelen en meer project aan 1 persoon heb je ook nog een join table nodig.

Zoek maar eens op dit forum naar join table

rmw