Jump to content
  • 0

maximaal aantal verbindingen

korstjens

Question

Na vele jaren ervaring Access ben ik uiteindelijk toch maar eens overgestapt naar Filemaker 8 Pro. Wat een verademing!! Na een maandje werken heb ik het denk ik aardig onder de knie, maar nu ik via IWP mijn database met iemand anders wil delen heb ik toch een probleem. Ik kon me haast niet voorstellen dat ik de enige was, dus heb ik eerst ijverig op dit forum naar een draadje gezocht. Maar helaas tot op heden zonder resultaat.

Als ik in het scherm (waar ik bijvoorbeeld ook het poortnummer kan vinden) kijk, dan staat er bij "maximaal aantal verbindingen" een mooie 0. Niks 5 dus!! Op mijn laptop geprobeerd in te loggen en dan kom ik mooi in het bedoelde scherm, maar na het aankilkken van de database krijg ik de melding "Maximaal aantal bereikt", dus ook daar letterlijk NUL op het request.

Via mijn laptop ok nog andersom geprobeerd, dus van Laptop naar Desktop, maar ook op mijn laptop zie ik op dat scherm dat er NUL verbindingen gemaakt kunnen worden.

Ook na het lezen van zowel de gedownloade Nederlandstalige als de Engelstalige handleiding voor IWP kom ik er niet uit.

Wat doe ik fout?

Aart Korstjens

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Na het verschijnen filemaker 8, heb ik een tijdje met een onofficiële versie (lees gedownde) gewerkt (lees getest). :oops:

Daar had ik identiek hetzelfde probleem. Na installatie van een officiële versie was alles ok. Waarmee ik natuurlijk niets wil suggereren, maar het zou een mogelijkheid kunnen zijn... :wink:

Overigens welkom op dit forum, waar je doorgaans vlugger een antwoord krijgt. Dit wijst er hoogst waarschijnlijk op dat het probleem niet algemeen bekend is.

• 0

Volgens mij is dit (ook) een probleem met de gewone pro versie. Met advanced heb ik in ieder geval in de officiele versie onder 7 nooit problemen gehad. Ik kon mijn (beroepsmatig gemaakte) applicatie prma ontwikkelen en testen. Gedurende de proeftijd draaide de advanced versie gewoon als server. Bij het testen door diverse gebruikers was 5 users voldoende. inmiddels draait eea op een officiele server met 100 gelijktijdige gebruikers en een tweede backup server voor het geval dat. De applicatie is voor mijn klant zo belangrijk dat hij nooit langer dan 10 minuten uit de lucht mag. (het bevat alle informatie van de totale ict omgeving ten behoeve van de help desks. )