Macton Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Geachte forumleden. Heb een bestand met ca 12000 records met ca 10 velden elk. Een van die velden wil ik, in ca 10000 records, voorzien van het woordje ja Middels zoek en vervang kom ik er maar niet uit; ik vul bij zoeken in: = en bij vervang dat woordje ja en heb vooraf het betreffende vld geselecteerd Lijkt me toch sterk dat ik ze allemaal met de hand af moet...... Wie helpt me op weg alvast bedankt Quote Link to comment
0 rmw Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Er is een menu-onderdeel vervang in het menu records De zoek/vervang die jij beschrijft is daar niet voor. rmw Quote Link to comment
0 tackenco Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 De handleiding zit in de doos! Quote Link to comment
0 Macton Posted October 19, 2006 Author Share Posted October 19, 2006 De handleiding zit in de doos! lekker opbouwend zeg.....kan best wat constructiever b.v. met een aanvulling op welke blz dit te vinden is heb zo'n beetje alle trefwoorden m.b.t. dit onderwerp gecheckt en geprobeerd Quote Link to comment
0 Macton Posted October 19, 2006 Author Share Posted October 19, 2006 Er is een menu-onderdeel vervang in het menu records De zoek/vervang die jij beschrijft is daar niet voor. rmw hoi rmj heb je tip geprobeerd echter er gebeurt nix; ik selekteer de eerste optie maar zie dat er dan door nix vervangen wordt want er staat "" achter vervang. Zie ik nou iets over het hoofd. Quote Link to comment
0 tackenco Posted October 19, 2006 Share Posted October 19, 2006 Sorry maar de blz weet ik niet. ik heb een engels versie: selecteer het veld waar de text in moet. ga naar menu "records" (derde submenu van onder) -> "replace field contents" Nu krijg je een keuze venster met 3 mogelijkheden; - de mogelijkheid tot vervangen van de text die nu al in het geselecteerde veld staat. -mogelijkheid om een volgnummer opvolgend per record in te voeren - mogelijkheid om een calculatie in het veld in te voeren. Daarna op OK en alle gevonden records worden aangepast. Ik hoop dat het lukt en dat je niet meer boos bent. Groetjes van Niels Quote Link to comment
0 Macton Posted October 19, 2006 Author Share Posted October 19, 2006 Sorry maar de blz weet ik niet. ik heb een engels versie: selecteer het veld waar de text in moet. ga naar menu "records" (derde submenu van onder) -> "replace field contents" Nu krijg je een keuze venster met 3 mogelijkheden; - de mogelijkheid tot vervangen van de text die nu al in het geselecteerde veld staat. -mogelijkheid om een volgnummer opvolgend per record in te voeren - mogelijkheid om een calculatie in het veld in te voeren. Daarna op OK en alle gevonden records worden aangepast. Ik hoop dat het lukt en dat je niet meer boos bent. Groetjes van Niels Ha Niels, Bij het eerste keer lezen van je bericht dacht ik.....ja......zover was ik ook al. Totdat ik beter ging lezen en zag"...die nu al in het geselecteerde veld staat" Sodeju dus dat is het; selekteer veld en typ in wat er moet komen te staan en voila JE BENT EEN HELD!!!!! Ben er helemaal uit groet van Tonniemeerboos Quote Link to comment
Question
Macton
Geachte forumleden.
Heb een bestand met ca 12000 records met ca 10 velden elk.
Een van die velden wil ik, in ca 10000 records, voorzien van het woordje ja
Middels zoek en vervang kom ik er maar niet uit; ik vul bij zoeken in: = en bij vervang dat woordje ja en heb vooraf het betreffende vld geselecteerd
Lijkt me toch sterk dat ik ze allemaal met de hand af moet......
Wie helpt me op weg
alvast bedankt
6 answers to this question
Recommended Posts