Jump to content
  • 0

Rapport aanmaken

Aerius

Question

Tot voor kort was Filemaker mij zo goed als onbekend. Door mijn studies en daaraangekoppelde stage ben ik nu in contact gekomen met Filemaker. Aangezien ik van nul ben moeten beginnen, maar wel een degelijke kennis heb wat betreft databases en Access, is het opzetten van de database en layouts goed verlopen.

Het programma dat ik voor mijn stage aan het maken ben, is een calculatieprogramma met intussen een 60tabellen (ik weet het is veel, maar dit gaat gezien hetgeen het moet kunnen, niet anders). De berekeningen zijn zo goed als af, nu moet ik enkel nog een gedeelte maken waarmee je de offerte kan afprinten.

Ik weet nu niet of het aan mij ligt ? Maar ik vind dat FM hier vrij beperkt in is. Tot nu toe heb ik antwoorden gevonden op al mijn vragen op dit forum, op het volgende na..

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=3368&highlight=rapport

Dit resultaat zou ik ook ongeveer willen bekomen, maar ik zie absoluut niet hoe ik dit moet klaarspelen, ik heb al vanalles geprobeerd met de sub-summary en al de andere parts. Maar zonder succes.

Bij mij zou het er dan ongeveer zo moeten uitzien:

Offertenr Klantnr

Groep1

-----Taak1

----------Artikel1

----------Artikel2

----------...

-----Taak2

----------Artikel2

----------Artikel16

----------Artikel39

----------...

-----Taak...

Groep2

enzoverder

Iemand een idee hoe ik dit klaarkrijg ?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Eerst en vooral bedankt voor de reactie. Zo had ik het eerst ook in gedachte.

Het rare van heel de zaak is, dat het voor groepen wel werkt, ik krijg per blad een andere groep, MAAR per groep slechts de eerste taak (terwijl er wel degelijk meerdere gekoppeld zijn?! Ik heb de subresumés toegevoegd voor alle categorieën, maar toch werkt het enkel en alleen bij de groepen. Iets zegt mij dat het te maken heeft met het definiëren van de sorteervolgorde. Maar ik heb inmiddels zowat alle mogelijkheden geprobeerd denk ik. Logisch gezien denk ik dat dit moet werken, maar toch doet hij het niet.

Binnen dat sorteervenster, moet je daar voor elke categorie een sorteerveld aanduiden ? Zodat je er in totaal 3 na mekaar hebt ?

(Mocht iemand zich geroepen voelen om de test_rapportage van spgoos (LINK) te vervolledigen, het zou een hele hulp zijn. Want ik zie hier absoluut geen oplossing voor.)

mvg

• 0

Het lag dus inderdaad aan de manier waarop ik sorteerde, blijkbaar moet je op elk veld per subcategorie gaan sorteren en dat had ik blijkbaar nog niet goed begrepen. :oops:

1000x bedankt voor het vervolledigen van het voorbeeld, ik had er anders wsl nooit uitgeraakt :wink:

Groetjes