Jump to content
  • 0

Input veld van website koppelen aan File Maker

mikezwet

Question

Hallo,

Tijdje afwezig geweest maar ik meldt me hier toch maar weer eens.

Ik loop al een tijdje met een idee rond en dacht er zal binnenkort wel iemand komen die dat gaat bedenken, maar nee... Het is een bepaald soort zoekmachine op internet. Helaas ben ik niet zo technisch om een grote zoekmachine op te zetten maar ik wil wel graag proberen een begin te maken.

File maker zou me hierbij kunnen helpen door alle gegevens van internet pagina's die aan de eissen voldoen te beheren.

Ik heb wel het eea gelezen over instant web publishing en ben daar ook wel eens mee aan de gang geweest. Het nadeel hiervan vind ik dat het beperkt is aan een x aantal gebruikers en je alijd in een soort layout van file maker pro zit.

Nu dan de vraag.... Kan ik filemaker koppelen aan een input veld van een website. Als iemand vervolgens op "Zoek" klikt moet fm gaan zoeken in de resultaten. Hoe deze op de pagina komen is van latere zorg ;)

Nogmaals het is maar een idee en ben er niet helemaal zeker van of het werkt, of er vraag naar is en of ik heb uberhaupt kan uitvoeren.

Groetjes, Mike

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Voor wat jij wilt lijkt het me beter om mySQL i.c.m. PHP te gebruiken. Veel goedkoper (gratis) en makkelijker voor zo'n soort oplossing. De PHP functionaliteit voor FMP is handig voor gebruikers die delen van hun backoffice toegangkelijk willen maken voor het web, jij wilt een webapplicatie maken. Technieken als LASSO moet je ook induiken en PHP is echt niet zo moeilijk hoor.

Succes

Niels