Siroop Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 Beste deskundigen, Wilt u zo vriendelijk zijn hier uw hoofd eens over te (ver)buigen? Ik heb 2 tabellen in een FM8 bestand. In de eerste tabel heb ik een verzamel veld gecalculeerd met kenmerken van dat record. In de 2e tabel wil ik op voor/achternaam en/of bedrijf zoeken of dat record ook in tabel 1 voorkomt, kijkend in het verzamel veld. Mijn script: Copy [select; veldnaam] Go to Layout[andere layout] Select all Enter find mode[] Paste [veld waar in gezocht moet worden] Perform find [no dialog] Probleem: In plaats van de find uit te voeren stopt het script en moet ik zelf op find klikken. Iemand een idee wat ik fout doe? Quote Link to comment
0 Guido Posted November 8, 2006 Share Posted November 8, 2006 heb je toevallig perform find/replace aangeklikt? Quote Link to comment
0 Siroop Posted November 9, 2006 Author Share Posted November 9, 2006 Hi Guido, Ik werk met FM8 Voor zover ik weet is er geen find/replace aan te klikken Wel is perform find/replace de laatste scriptstap in mijn script. Bedoel je dat? *****edit********* Yep, dat is het. Had niet gezien dat er ook een optie perform find is (zonder replace). Thanx !!! Quote Link to comment
Question
Siroop
Beste deskundigen,
Wilt u zo vriendelijk zijn hier uw hoofd eens over te (ver)buigen?
Ik heb 2 tabellen in een FM8 bestand.
In de eerste tabel heb ik een verzamel veld gecalculeerd met kenmerken
van dat record.
In de 2e tabel wil ik op voor/achternaam en/of bedrijf zoeken of dat
record ook in tabel 1 voorkomt, kijkend in het verzamel veld.
Mijn script:
Copy [select; veldnaam]
Go to Layout[andere layout]
Select all
Enter find mode[]
Paste [veld waar in gezocht moet worden]
Perform find [no dialog]
Probleem:
In plaats van de find uit te voeren stopt het script en moet ik zelf op find klikken.
Iemand een idee wat ik fout doe?
2 answers to this question
Recommended Posts