Siroop Geplaatst: 8 november 2006 Geplaatst: 8 november 2006 Beste deskundigen, Wilt u zo vriendelijk zijn hier uw hoofd eens over te (ver)buigen? Ik heb 2 tabellen in een FM8 bestand. In de eerste tabel heb ik een verzamel veld gecalculeerd met kenmerken van dat record. In de 2e tabel wil ik op voor/achternaam en/of bedrijf zoeken of dat record ook in tabel 1 voorkomt, kijkend in het verzamel veld. Mijn script: Copy [select; veldnaam] Go to Layout[andere layout] Select all Enter find mode[] Paste [veld waar in gezocht moet worden] Perform find [no dialog] Probleem: In plaats van de find uit te voeren stopt het script en moet ik zelf op find klikken. Iemand een idee wat ik fout doe? Quote
0 Guido Geplaatst: 8 november 2006 Geplaatst: 8 november 2006 heb je toevallig perform find/replace aangeklikt? Quote
0 Siroop Geplaatst: 9 november 2006 Auteur Geplaatst: 9 november 2006 Hi Guido, Ik werk met FM8 Voor zover ik weet is er geen find/replace aan te klikken Wel is perform find/replace de laatste scriptstap in mijn script. Bedoel je dat? *****edit********* Yep, dat is het. Had niet gezien dat er ook een optie perform find is (zonder replace). Thanx !!! Quote
Vraag
Siroop
Beste deskundigen,
Wilt u zo vriendelijk zijn hier uw hoofd eens over te (ver)buigen?
Ik heb 2 tabellen in een FM8 bestand.
In de eerste tabel heb ik een verzamel veld gecalculeerd met kenmerken
van dat record.
In de 2e tabel wil ik op voor/achternaam en/of bedrijf zoeken of dat
record ook in tabel 1 voorkomt, kijkend in het verzamel veld.
Mijn script:
Copy [select; veldnaam]
Go to Layout[andere layout]
Select all
Enter find mode[]
Paste [veld waar in gezocht moet worden]
Perform find [no dialog]
Probleem:
In plaats van de find uit te voeren stopt het script en moet ik zelf op find klikken.
Iemand een idee wat ik fout doe?
2 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.