Jump to content

Wie kan mij helpen

jan47

Recommended Posts

Hallo allemaal

Ik ben bezig met een database voor mijn vissenbestand, en nu heb ik

dat al voor elkaar ,Maar ik wil ook een logboek bij gaan houden en dat moet rechts in het scherm komen . links staat dus mijn vissen bestand.

hoe moet ik nu twee database`s naast elkaar laten draaien,

Want als ik een nieuw record toevoeg of ik blader door mijn database , dan is mijn logboek ook weg, en die vind ik dan wel weer terug ,maar het mooiste is om hem in het scherm te laten staan.

Ben nog niet zo lang met fmp 8 bezig en heb een voorbeeld van het programma aangepast

Wie wil mij wat uitleg geven hoe ik e.a kan aanpakken

Hallo allemaal

Ik ben bezig met een database voor mijn vissenbestand, en nu heb ik

dat al voor elkaar ,Maar ik wil ook een logboek bij gaan houden en dat moet rechts in het scherm komen . links staat dus mijn vissen bestand.

hoe moet ik nu twee database`s naast elkaar laten draaien,

Want als ik een nieuw record toevoeg of ik blader door mijn database , dan is mijn logboek ook weg, en die vind ik dan wel weer terug ,maar het mooiste is om hem in het scherm te laten staan.

Ben nog niet zo lang met fmp 8 bezig en heb een voorbeeld van het programma aangepast

Wie wil mij wat uitleg geven hoe ik e.a kan aanpakken

voeg ofwel aan je logboekveld het type "globaal" toe, ofwel maak een aparte record per logboekitem die je via een relatie opvraagt in een portaal