jampie Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 Hallo, Ik ben een newbie, dus voor de experts misschien een simpele vraag. Ik heb een datumveld genaam "gehuwd op" en een berekenigsveld genaamd "Hoelang getrouwd" met de volgende berekening: If(DayofYear(Gehuwd op) <= DayofYear(Vandaag) ; Year(Vandaag) - Year(Gehuwd op); (Year(Vandaag) - Year(Gehuwd op)) - 1). Nu wil ik dat wanneer ik niets in het veld "gehuwd op" typ, ik ook niets in het veld "Hoelang getrouwd" krijg. Maar bij het aanmaken van een nieuw record staat er al "2006" in het veld "Hoelang getrouwd". Hoe dit op te lossen. Jan Quote Link to comment
0 Koen Van Hulle Posted November 22, 2006 Share Posted November 22, 2006 If ( not isempty(Gehuwd op) ; If(DayofYear(Gehuwd op) <= DayofYear(Vandaag) ; Year(Vandaag) - Year(Gehuwd op); (Year(Vandaag) - Year(Gehuwd op)) - 1) ) Koen Quote Link to comment
0 jampie Posted November 26, 2006 Author Share Posted November 26, 2006 Koen, Hartelijk dank, dat was het antwoord. Jan Quote Link to comment
Question
jampie
Hallo,
Ik ben een newbie, dus voor de experts misschien een simpele vraag.
Ik heb een datumveld genaam "gehuwd op" en een berekenigsveld genaamd "Hoelang getrouwd" met de volgende berekening:
If(DayofYear(Gehuwd op) <= DayofYear(Vandaag) ; Year(Vandaag) - Year(Gehuwd op); (Year(Vandaag) - Year(Gehuwd op)) - 1).
Nu wil ik dat wanneer ik niets in het veld "gehuwd op" typ, ik ook niets in het veld "Hoelang getrouwd" krijg. Maar bij het aanmaken van een nieuw record staat er al "2006" in het veld "Hoelang getrouwd".
Hoe dit op te lossen.
Jan
2 answers to this question
Recommended Posts