Jump to content
  • 0

relatieve link plaatjes.

fbijltje

Question

Posted

Kan iemand me vertellen hoe ik relatieve links in een containerveld kan krijgen?

Elk record bevat 4 plaatjes welke ik met insert picture erin gezet heb. Eronder staat een veld met de link naar het plaatje toe welke ik erin gezet heb met insert object... op een ander PC werkt het niet.

Verder wil ik de links via een scriptje erin zetten, ik heb inmiddels via een script een tabel aan gemaakt met de filenamen inclusief de directorynaam.(D_FILES/filename)...bij de eerste record gebeurt dit slechts ten dele.

Alvast bedankt voor een reactie,

Frans

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

...ik krijg nu allemaal 0 en 1 in het container veld...

Is er niemand die weet hoe ik de links alvast in een container veld kan zetten zonder dat de plaatjes al bestaan. Ook al krijg ik dan een fout melding in het container veld...

???? :cry:

• 0
Posted

Als je sommige afbeeldingen nog niet hebt, maar wel al een naam en een pad dan doe je het beter omgekeerd. Maak een tekstveld met daarin pad en naam. Maak een berekend veld, uitkomsttype container en verwijs in je berekening naar het tekstveld. Van zodra het plaatje dan beschikbaar wordt, zal het in de container verschijnen.

• 0
Posted

Krijg het niet voor mekaar.

../D_FILES/201Gu11P1ctratio.jpg is de pad van het plaatje.

De namen staan in een tabel welke ik via de ID heb gerelateerd aan de layout waarop de plaatjes moeten verschijnen.

Plaatje wordt niet zichtbaar en het veld wordt in alle records "leeg" gemaakt. Bij klikken krijg ik de melding dat het veld "not modifiable" is.

Wat doe ik fout?

:(:(

• 0
Posted
Plaatje wordt niet zichtbaar

Opgelet: je moet het pad laten voorafgaan door 'image' anders zie je niks, tenzij een icoontje van het bestand.

Hier is meer informatie: http://appleadvisor.info/doc/15011

Als je helemaal niks te zien krijgt, dan zit je pad waarschijnlijk niet goed in elkaar.

De namen staan in een tabel welke ik via de ID heb gerelateerd aan de layout waarop de plaatjes moeten verschijnen.

Tip: ga stap voor stap tewerk. Probeer het eerst door manueel een pad in te geven en als dat werkt, begin dan pas met het opvissen van informatie via relaties.

• 0
Posted

Bedankt Joris... gelukt... :)

Ik heb nu de pictures en de excell file namen in de desbetreffende velden. Pictures m.b.v. image: en de file m.b.v. file:. Pictures zijn zichtbaar en de file is aan klikbaar waarop excell start en de file wordt geopend.

Ik wil nu echter ook de plaatjes als een object, store as reference en view as icon, via een script in de bij behorende velden hebben. Import records from folder is geen optie daar ik nog lang niet alle plaatjes heb.

bedankt alvast,

Frans

• 0
Posted

Of beter nog:

Plaatje laten zien in b.v. MSPAINT.

Ik heb het getracht om via button setup, perform script te doen. Er lijkt wat te gebeuren maar zie het plaatje niet in MSPAINT.

In de script wordt de file name opgebouwd: image:dir_name/filename.jpg

Deze wordt gezet in een global variabele (TextVar) welke dan gebruikt wordt voor de open URL

Open URL [No dialog; Globals::TextVar]

...snif, snif..het werkt niet.

groet Frans

• 0
Posted

... met Send Event en een absolute pad werkt het prima, ook als het pad met de script wordt samengesteld in een global variabele.(Globals::TextVar)

Send Event ["aevt";"odoc"; Globals::TextVar]

... maar heb toch de relative pad nodig daar het ook op andere PC's moet werken.

... wat doe ik fout?

groet Frans :(

• 0
Posted

Hoe relatief moet dat pad dan zijn?

Er zijn Get() functies die je schijf, je bureaublad en je programmamap kunnen teruggeven. Die kan je gebruiken om je relatieve pad om te zetten naar het vaste pad voor die computer.

HTH

rmw