Jump to content
  • 0

Client als server

TheMisfit

Question

Posted

Ik gebruik een client om een database te hosten voor maximum 3 gelijktijdige gebruikers.

Ik laat de dBase automatisch opstarten door het OS en om ervoor te zorgen dat hij volledig doorstart gebruik ik onder bestandsopties de optie "Automatisch aanmelden met account..."

Elk gebruiker die nu aanlogt krijgt automatisch dezelfde privileges als de account die de 'server' gebruikt om op te starten.

Hoe los je zoiets op?

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

In fp5 bestanden deed ik het altijd zo, ik weet eigenlijk niet of dit nu nog steeds zo kan.

Je maakt een nieuwe database met dezelfde login gegevens en noemt dit bijvoorbeeld start.fp5.

Hier zet je een scriptje in waar hij jouw database opend.

Bij de opstarvoorkeuren geef je aan dat bij het starten, het script gestart moet worden, de applicatie wordt dan geheel geopend.

Voor de overige gebruikers start je op de normale manier op.

Je moet dan wel in je database het opstarten met een bepaalde account uitzetten, dat zet je alleen in het startbestand aan.

ps.

Als je op mac werkt kan je ook op de 'server' het benodigde wachtwoord ook gewoon in je sleutehanger opnemen.

• 0
Posted

ps.

Als je op mac werkt kan je ook op de 'server' het benodigde wachtwoord ook gewoon in je sleutehanger opnemen.

Natuurlijk!

'k ben weer eens te lang op een PC aan het klooien geweest.

bedankt! :lol: