clarify9 Posted January 27, 2007 Posted January 27, 2007 Hierbij een link naar een filmpje http://dabbledb.com/blog/wp-content/uploads/2006/10/compactview.mov (bron dabbledb.com) Ik ben er van overtuigd dat dit ook met Filemaker te realiseren valt. Het filmpje toont aan dat een pivot/draai tabel niets meer is dan: 1) een query toepassen op de x as (in Filemaker te realiseren met een self-join) 2) een sortering toepassen op de y as (ook mogelijk in Filemaker) Ik ben benieuwd wat de mede forumleden vinden van deze schijnbaar simpele oplossing! Clarify9 Quote
0 clarify9 Posted January 31, 2007 Author Posted January 31, 2007 Ok ik was ongeloofelijk ingewikkeld bezig. Maar het is nu wel gelukt!! ___________________________________________ Hallo omdat ik clarify zie als een soort van naslagwerk hier nog de oplossing die voor mij werkte: In filemaker 8.5 is er een mogelijkheid om via de webviewer zulke 'draaitabellen' te maken. Het komt er eigenlijk op neer dat je een html bestand maakt met de tabel in, en deze vervolgens laat zien via de webviewer. Dus niet zo heel flexibel, maar ziet er wel goed uit. Bij de installatie van filemaker is er een voorbeeldbestandje in de map filemaker 8.5\English Extras\Examples\web Viewer Example. ____________ Let op dat je de tab "Matrix rapport" gebruikt. Deze tab had ik op een of andere manier over het hoofd gezien (?) Succes!! (fantastische oplossing btw!) Quote
Question
clarify9
Hierbij een link naar een filmpje http://dabbledb.com/blog/wp-content/uploads/2006/10/compactview.mov (bron dabbledb.com)
Ik ben er van overtuigd dat dit ook met Filemaker te realiseren valt.
Het filmpje toont aan dat een pivot/draai tabel niets meer is dan:
1) een query toepassen op de x as (in Filemaker te realiseren met een self-join)
2) een sortering toepassen op de y as (ook mogelijk in Filemaker)
Ik ben benieuwd wat de mede forumleden vinden van deze schijnbaar simpele oplossing!
Clarify9
1 answer to this question
Recommended Posts