Jump to content
  • 0

Probleem met mailen uit andere tabel

bolland

Question

Posted

Ik wil graag kunnen mailen naar een klant. Ik heb twee tabellen (boekingen en klanten). Ik heb een relatie gemaakt tussen beide (in boekingen klant_id en klanten klant_id). Nu heb een record met boekingen waar je een keuze kan maken op klanten (hier zie je dan de voornaam). Nu wil ik in het zelfde record kunnen mailen naar deze klant met een button. Alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen.

Ik heb al wel een script gemaakt om te mailen!? Maar hij selecteerd het email adres niet uit de klanten (e-mail).

Ik denk dat het in dit stukje zit:

[isEmpty ( klanten::email )]

Wie heeft een idee?!

7 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Ik wil graag kunnen mailen naar een klant. Ik heb twee tabellen (boekingen en klanten). Ik heb een relatie gemaakt tussen beide (in boekingen klant_id en klanten klant_id). Nu heb een record met boekingen waar je een keuze kan maken op klanten (hier zie je dan de voornaam). Nu wil ik in het zelfde record kunnen mailen naar deze klant met een button. Alleen weet ik niet hoe ik dit moet doen.

Ik heb al wel een script gemaakt om te mailen!? Maar hij selecteerd het email adres niet uit de klanten (e-mail).

Ik denk dat het in dit stukje zit:

[isEmpty ( klanten::email )]

Wie heeft een idee?!

1/ je script ziet er als volgt uit: Ga naar lay-out[klanten::e-mail]

Post verzenden[Aan::Veld e-mail]

of

2/ je maakt een veld in je layout, waar veld "e-mail" v.d. klant komt te staan, zichtbaar of onzichtbaar, zoals je zelf wil, en verwijst het script naar dat veld -> Post verzenden[Aan:Veld E-mail]

• 0
Posted

Heb gedaan:

layout gemaakt "boekingen" (boekingsnr, datum, klant)

layout gemaakt "klanten" (met velden naam, adres, e-mail)

Ik heb een veld in mijn layout "boeking" gemaakt die heet "e-mail"

in de layout boekingen heb je de keuze van klanten. Als ik nu een veld toevoeg met "e-mail" en in voer een boeking in (en kies een klant) dan blijft het veld "e-mail" leeg?! hoe moet hij deze dan ophalen?!

• 0
Posted

In het layout boeking plaats je het veld email uit de tabel van de klanten.

Om te mailen vanuit boeking gebruik je eveneens het veld uit de tabel klanten.

• 0
Posted

Oké, maar als ik in mijn keuze lijst kies voor bijv. PIET MULDER dan geeft hij in mijn veld "email" geen emailadres weer. Daar zit denk ik een probleem?! Hij zoekt nl. deze relatie niet op...

• 0
Posted

Dit is het voorbeeld..

Ik heb je voorbeeldje aangepast!

Je kunt rechtstreeks vanuit boeken e-mailen! :)

boekinginvoer.fp7