Jump to content
  • 0

Wie kan mij helpen???

NickN

Question

Posted

Ik zit vast en kom er niet uit!! Ik heb heel veel gelezen hier op site afgelopen dagen en ik heb een en ander kunnen gebruiken. Nu ben ik zo ver om mijn vraag aan jullie te stellen.

Ik heb een personeel bestand met gegevens van personeel, certificiringen ect.

Nou heb ik een jobkaart aangemaakt waar ik personeel per dag in wil delen.

Personeel die niet meer actief is (Actief JA NEE optie veld) of op andere locatie wil ik in bestand behouden maar niet in lijst (dropdown menu) van de jobkaart zien.

Tevens als ik iemand eenmaal ingedeeld heb op een bepaald job, wil ik ook niet meer op de lijst zien van andere job kaart.

FM-prob.jpg

FM-prob1.jpg

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Allereerst welkom, NickN

Het is goed om te horen dat je al het nodige hebt kunnen gebruiken van dit forum.

Over je probleem: je bent niet de eerste.

Kijk eens in de volgende draadjes

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=1721

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=2701

Bij beide wordt gezocht naar een manier om via een relatie minder gegevens te tonen dan er zijn.

Daarnaast heb jij nog te maken met een waardelijst en daarvoor kan je hier terecht.

http://www.clarify.net/viewtopic.php?t=4168

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

rmw

• 0
Posted
Allereerst welkom, NickN

Het is goed om te horen dat je al het nodige hebt kunnen gebruiken van dit forum.

Over je probleem: je bent niet de eerste.

Bedankt voor je replay, ik duik er gelijk in en kijk of ik uitkom.

• 0
Posted
Tevens als ik iemand eenmaal ingedeeld heb op een bepaald job, wil ik ook niet meer op de lijst zien van andere job kaart.

Ik ben al een stuk verder gekomen, maar bovenstaande is nog niet beantwoord. Ik zal het nog eens proberen uit te leggen wat ik precies bedoel.

Het is me gelukt om een selectie te maken uit een tabel met toepassen van veld relatie en keuze veld (Ja, Nee). Nou heb ik in mijn portal een lijst met waardes die ik middels drop-down lijst kan selecteren. Wat ik graag wil is als ik eenmaal bepaalde waarde uit de lijst heb geselecteerd die waarde niet meer te zien is in de drop-down voor volgende veld.

Weet iemand hier de oplossing voor?

Voorbeeld

Waarde lijst veld 1

1

2

3

4

geselecteerd 1

Waarde lijst veld 2

2

3

4

• 0
Posted

Nick, je zou een zg Joint-Table kunnen maken, waarin een many-to-many relatie. Dit is de tabel waaruit je je valuelist kan opbouwen doordat je zonder problemen hier records aan kan toevoegen of weghalen zonder je oorspronkelijke records te hoeven verwijderen.

JointTable.jpg.d3b4e4dbe740ca6e4e4fbba2a1db4045.jpg