Jump to content
  • 0

get data van internet? Moet toch niet moeilijk zijn?

rigo

Question

Posted

Al heel wat lopen denken, maar kom er niet uit!

Graag wil ik een waarde van mijn internetsite afhalen en in een veld in FM inlezen.

Nu kreeg ik de tip dit met fx.php te kunnen doen, maar zover als ik het nu begrijp werkt dit juist andersom! (data van FM naar internet sturen)

Troi Url zou een optie zijn, maar natuurlijk zoek ik liever nog even door naar een gratis oplossing.

Het enige wat ik wil is dus een getal van een bepaalde pagina, die online staat uitlezen in een FM veld.

Iemand hier misschien al ervaring mee?

gr. Rigo

2 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted
Iemand hier misschien al ervaring mee?

Ja.

Neem FM 8.5 en plaats een webviewer op de lay-out met de gewenste pagina (geef de webviewer een objectnaam).

Met de functie GetLayoutObjectAttribute() kan je nu de inhoud, de HMTL-code, van de webviewer achterhalen. En met de normale Tekst-functies ontleden.

Omdat de webviewer zichtbaar moet zijn, werkt het niet goed met alleen berekeningsvelden. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een knop die de waarde uit de pagina overneemt. In mijn geval betreft het de wisselkoers van buitenlandse valuta.

Succes,

René

• 0
Posted

Hoi Rene,

Bedankt voor je reactie... Ik kwam er inderdaad achter. Geweldig dat dat werkt. Maar net als bij jou, als je het in een calculatieveld zet, dan moet je eerst dat veld aanklikken om het resultaat te zien.

Gescript oproepen is een betere oplossing. jammer, maar toch gaaf dat het kan!

gr. Rigo