stilaan lukt het me om gerelationeerde database toepassingen te maken.
Voor mijn volgend project had ik graag wat advies.
ik heb:
1) een materiaallijst (de cataloog) met alle mogelijke artikelen voor elektriciteit. enkel in deze tabel worden prijzen aangepast.
2) dan wil ik een standaardtabel maken die een aantal artikelen overneemt uit de cataloog. deze tabel is niet gekoppeld aan een klant. bv een verdeelkast type A bestaat uit cataloogartikels r,s,t,u...
3) wanneer ik een offerte maak, kies ik bv uit de standaardtabellen 1 Verdeelkast A. Dan moeten de cataloogartikels overgenomen worden uit de standaardlijst en in de offerte geplaatst worden. Ook wil ik nog andere artikels rechstreeks uit de cataloog kunnen toevoegen.
nu de concrete vraag: hoe leg ik best mijn relaties?
ik dacht iets in de zin van:
cataloog (1)->(veel)standaardtabel
standaardtabel (1)->(veel)offerte
cataloog (1)->(veel) offerte
eigenlijk zit ik met een dubbele relatie via datatunneling.
Zijn er bezwaren tegen deze opbouw, andere suggesties?
Question
Unica
Hallo iedereen,
stilaan lukt het me om gerelationeerde database toepassingen te maken.
Voor mijn volgend project had ik graag wat advies.
ik heb:
1) een materiaallijst (de cataloog) met alle mogelijke artikelen voor elektriciteit. enkel in deze tabel worden prijzen aangepast.
2) dan wil ik een standaardtabel maken die een aantal artikelen overneemt uit de cataloog. deze tabel is niet gekoppeld aan een klant. bv een verdeelkast type A bestaat uit cataloogartikels r,s,t,u...
3) wanneer ik een offerte maak, kies ik bv uit de standaardtabellen 1 Verdeelkast A. Dan moeten de cataloogartikels overgenomen worden uit de standaardlijst en in de offerte geplaatst worden. Ook wil ik nog andere artikels rechstreeks uit de cataloog kunnen toevoegen.
nu de concrete vraag: hoe leg ik best mijn relaties?
ik dacht iets in de zin van:
cataloog (1)->(veel)standaardtabel
standaardtabel (1)->(veel)offerte
cataloog (1)->(veel) offerte
eigenlijk zit ik met een dubbele relatie via datatunneling.
Zijn er bezwaren tegen deze opbouw, andere suggesties?
mvg,
Unica
2 answers to this question
Recommended Posts