winkieflash Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 Helleuh, Is het ook mogelijk om in een portal de regel automatisch te laten doorhalen als de status op 'afgehandeld' wordt gezet? (dmv van drop-down dus, met 'in behandeling' en 'afgehandeld') Of om dan de tekst lichter te maken of iets dergelijks? Ik gebruik trouwens Filemaker 8.5 Advanced. Quote
0 Peter-Paul Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 Hier heb je FM9 voor nodig (conditional formatting) Het kan ook (een andere tekstkleur) eventueel met een berekeningsveld die je boven het originele veld legt. Deze berekening is dan If ( afgehandeld; TextColor ( jouwveld; RGB ( red ; green ; blue ) ); TextColor ( jouwveld; RGB ( red ; green ; blue ) )) Vergeet dan niet de field behaviour uit te vinken voor browse en find mode. Quote
0 winkieflash Posted August 2, 2007 Author Posted August 2, 2007 Edit: Ik snap je vorige post ineens, ik ga het even proberen ik was al op de goede weg, een gevalletje bel en klepel... Ik doe het nu zo: If [ veld1 = "afgehandeld" ] Set Field [ veld2; TextColor ( TextStyleAdd ( veld2 ; Strikethrough ) ; RGB ( 192 ; 192 ; 192 ) ) ] End If Alleen: waar moet ik die 'aan hangen' voordat t werkt? Ik kan hem wel gewoon handmatig uitvoeren als ik in veld2 sta, en dan wordt ie ook wel netjes grijs en doorgehaald, maar het zou het mooist zijn als ie gelijk grijs wordt zodra je op 'afgehandeld' hebt gedrukt. ik heb geprobeerd om het script achter het drop-down te hangen, maar dan werkt de drop-down natuurlijk niet meer. Suggesties?[/b] Quote
0 Peter-Paul Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 Je kunt voor elk veld in de portal een extra (berekend) veld maken. Daar zet je dus als berekening wat ik eerder opgaf. Dus als je in je portal een veld "veld1" hebt, maak je een berekening aan "veld1_c". De inhoud van de berekening is dan: If (afgehandeldVeld = "afgehandeld"; TextColor ( TextStyleAdd ( veld1 ; Strikethrough ) ; RGB ( 192 ; 192 ; 192 ) ); veld1) Het veld "veld1_c" leg je op dezelfde positie in het portaal, alleen geef je bij field behaviour op dat deze niet toegankelijk is in blader en zoekmodus. Quote
0 winkieflash Posted August 2, 2007 Author Posted August 2, 2007 Ik heb dat nu, alleen nu staat de 'nieuwe' waarde over de ander heen. Hij vervangt dus niet de waarde van het veld, maar zet dezelfde waarde met de nieuwe opmaak in het berekeningsveld. Wat doe ik niet goed? Quote
0 Peter-Paul Posted August 2, 2007 Posted August 2, 2007 Bij deze Let op, er liggen dus 2 velden over elkaar heen: omschrijving en omschrijving_c Doorhalen.fp7 Quote
0 winkieflash Posted August 2, 2007 Author Posted August 2, 2007 Ha, ik had het al wel goed Ik had alleen ook TextSyleAdd (Bold) erbij staan, waardoor het er heel raar uitzag. Zonder bold 'werkt' het wel. Mijn dank is groot! Quote
Question
winkieflash
Helleuh,
Is het ook mogelijk om in een portal de regel automatisch te laten doorhalen als de status op 'afgehandeld' wordt gezet?
(dmv van drop-down dus, met 'in behandeling' en 'afgehandeld')
Of om dan de tekst lichter te maken of iets dergelijks?
Ik gebruik trouwens Filemaker 8.5 Advanced.
6 answers to this question
Recommended Posts