Ga naar inhoud
  • 0

plakken


Y&T

Vraag

ik wil op meerdere tabbladen verschillende foto's zetten. De plaatsing van het mediaveld wil ik op ieder tabblad hetzelfde hebben. Ik kan het mediaveld van tabblad 1 naar tabblad 2 kopiëren, maar naast het toe te wijzen aan fotoveld 2, moet ik het ook nog eens gaan verplaatsen tot de juiste coordinaten (via objectinfo kan ik zien of het object gelijk is geplaatst). Is er geen eenvoudige manier om die objectinfo mee te nemen bij eht plakken op eht andere tabblad?

Y&T

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nee helaas.

Er zijn wel verschillende truukjes:

 

1) gebruik de T-squares (View menu) en positioneer die verticaal en horizontaal gelijk aan boven- en linkerrand van afbeelding. Die T-quares blijven staan bij switchen van tab en zelfs bij switchen van layout in hetzelfde venster.

 

2) memoriseer X en Y co-ordinaten en stel die rechtstreeks in. Na een tijdje wordt dat een tweede natuur :lol:

 

3) op de devCon was er een presentatie waarbij iemand met een zelfgemaakt 'grid' werkte zoals in layoutprogramma's: een reeks zelfgetekende horizontale en verticale lijnen met vaste tussenruimten, gegroepeerd tot één object. Op die manier ben je niet beperkt tot één set rulers zoals bij de T-squares en kan je een layout steeds volgens een vaste indeling ontwerpen

 

4) er zijn er die linksboven op hun layout een 'ankerobject' hebben staan dat ze telkens mee kopiëren. Als je dan plakt moet je er enkel voor zorgen dat je ankerobject linksboven staat. Het andere object staat dan mee uitgelijnd. Daarna verwijder je het ankerobject.

 

Groeten,

Joris

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...