Ga naar inhoud
  • 0

veldinvoer gerelateerd veld blokkeren


me

Vraag

Beste allemaal,

 

Ik gebruik bij de aanmaak van een veld de optie 'bevestigd door berekening' om het veld al of niet te blokkeren voor ingave.

Ik doe dit door er een IsEmpty(blokveld) in te plaatsen.

Door een waarde in het veld blokveld te plaatsen is het betreffende veld geblokkeerd van ingave. Is blokveld leeg, dan is er terug ingave mogelijk.

Dit werkt goed.

 

Het probleem is echter dat op de layout die ik heb voorzien van dit 'gecontrolleerd ingavesysteem' ook gerelateerde velden staan.

Deze gerelateerde velden geven een probleem wanneer ik ze tracht te blokkeren door de status van een veld in het huidige bestand.

 

 

Iemand een oplossing?

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Je zou dit kunnen oplossen door een veld op te nemen die een timestamp opslaat bij iedere wijziging. Dit kun je ook doen voor de gerelateerde velden.

 

Daar je relatie alleen de wijziging van het eerste gerelateerde veld zal zien is er nog de mogelijkheid om door middel van de functie max ( ) de laatst gewijzigde record op te halen.

 

Door vervolgens de opgeslagen timestamp te laten vergelijken met de huidige timestamp kun je ook voorkomen dat er in gerelateerde velden gewijzigd wordt. Hoog theoretisch gehalte maar moet kunnen volgens mij.

 

P.s. door middel van deze functie (met dank aan Rony) kun je zelfs bepalen welke velden er gewijzigd mogen worden, ook als er een lock op het record zit:

 

Calculatie met veldnaam: wijzigingsstempel

 

Case ( Left( {velden die gecontroleerd moeten worden} ; 0) = "" ; Get ( CurrentHostTimeStamp ) ; Wijzigingsstempel )

Link naar reactie
  • 0

Hallo eroos,

 

leuk dat je de moeite hebt genomen om mijn vraag te lezen.

 

De post van 2007 heb ik inderdaad gezien. Ik vroeg mij alleen af hoe we dat 9 jaar later konden oplossen..

 

Ik probeer een historie op te bouwen dmv een aparte tabel waarin de oude gegevens opgeslagen worden bij wijziging.

 

het probleem is dat er meerdere velden gewijzigd kunnen worden en ik wil niet voor elk veld een apart script hoeven maken.

 

ik ga wel even kijken naar de functie max(), wie weet kan die wat voor me oplossen!

 

bedankt!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...