Ga naar inhoud
  • 0

lookup probleem


Bruno

Vraag

Ik zit met een probleem waar allicht nog mensen mee te doen hebben (gehad).

 

Bij ingave van een verkooplijn wordt de kostprijs via een lookup ingevoerd.

De kostprijs van de artikelen verandert regelmatig. Het mag dus niet zijn dat een gebruiker die toevallig het artikelnummer update, de lookup in gang zet .

Toch moet het mogelijk zijn om manueel de kostprijs aan te passen.

 

Ik dacht aan het volgende

als de creatiedatum = huidige datum >> de lookup werkt

anders de ingegeven prijs (self-functie).

 

Dit werkt niet want als je het artikelnummer daadwerkelijk aanpast dan blijft de oude prijs staan.

Ik ben er bijna....maar nog niet helemaal.

In bijlage een vb-tje

 

Als werkt maar als je bvb. in record1 het artnr aanpast dan verandert de prijs niet.

lookup.fp7

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

je wilt denk ik twee tegenstrijdige dingen: aan de ene kant wil je dat het artikel wel kan worden aangepast, aan de ander kant wil je dat dat niet kan...

 

je voorbeeld werkt volgens mij exact zoals je wilt, alleen heeft het ongewenste bijwerkingen.

 

je moet iets verzinnen waardoor het minder makkelijk wordt om per ongeluk iets in te voeren.

 

een oplossing kan bijvoorbeeld zijn dat je niet werkt met de datum als voorwaarde om al dan niet te kunnen wijzigen, maar bijvoorbeeld met een keuzevakje dat eerst ontgrendeld moet worden om te kunnen wijzigen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...