Jump to content
  • 0

Probleem met set field en Printers

petermann

Question

Waarde lezers,

Twee probleems waar ik recent mee in aanraking ben gekomen.

Hopelijk is dit duidelijk genoeg:

Ik heb twee aparte FM bestanden "Kip" en "Stal", die een onderlinge relatie hebben. Het veld "Naam Kip" is gelijkwaardig gelinkt.(=)

Dit zorgt ervoor dat ik in bestand Stal het veld "Naam Kip" kan gebruiken (vanuit een value list) en alle andere velden uit "Kip" als :: beschik bijv ::Ei. Ik wil nu uit "Kip" het veld "Ei" in "Stal" opslaan.

Dit is mij in een en hetzelfde bestand wel gelukt door een eenvoudig, go to related record van de tabel "Kip" te gaan, set field "Ei" = "Eiglobal", etc. etc te maken maar weet niet precies hoe dit tussen twee verschillende bestanden gaat.

Daarnaast heb ik in de windows versie van FM9 nog altijd problemen met het bewaren van printer settings in scripts. Heeft iemand hier een oplossing voor? Toch een printer plug-in kopen?

iig hartelijk dank voor jullie aandacht!

Vriendelijke groet

Stephan Petermann

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Waarde lezers,

Daarnaast heb ik in de windows versie van FM9 nog altijd problemen met het bewaren van printer settings in scripts. Heeft iemand hier een oplossing voor? Toch een printer plug-in kopen?

Helaas, ik wou ook dat dit eindelijk eens deeftig zou werken.

Probeer eerst eens of je je printernaam kunt hernoemen zodat ze minder dan 30 karakters lang is.

Koen

• 0
Helaas, ik wou ook dat dit eindelijk eens deeftig zou werken.

Probeer eerst eens of je je printernaam kunt hernoemen zodat ze minder dan 30 karakters lang is.

Koen

Ik treed dit volmondig bij !! Temeer daar dit voor FM 5 wel werkte naar behoren ! :( Hoewel ik meestal bewonderend praat over FM ben ik beschaamd wanneer het gaat over afdrukken. Dat zoiets fundamenteel zoveel problemen oplevert is op z'n minst schandalig te noemen en toont dat FM niet veel respect toont voor haar gebruikers. Dit printprobleem wordt op allerlei FM gerelateerde sites gesignaleerd en nijverige plugin makers hebben hiervoor nuttige plugins gemaakt maar vertel maar eens aan een gebruiker dat om te kunnen afdrukken hij/zij nog wat extra dient te investeren in een plugin. Ik wed er voor dat die een rare blik zal vertonen :?

Danny

• 0

Helaas zit ik op een groter netwerk en kunnen printer namen niet meteen aangepast worden, anders had ik dit wel gedaan. Blijft echt enorm stom. Ik heb al bij 8.5 geklaagd bij Filemaker en ze beloofden dat ze dit op zouden pakken...

Verder heb ik mijn andere probleem nu zelf al opgelost....