Jump to content
  • 0

Via script naar specifiek veld van een herhalend veld gaan

Corneel

Question

Beste mensen,

Ten behoeve van een presentielijst heb ik een herhalend veld gemaakt van een x-aantal herhalingen.

Ik wil via een script de waarde kunnen wijzigen van een specifieke herhaling binnen dat herhalend veld.

Ik krijg het echter maar niet voor elkaar. Het script dat ik tot nu toe heb wijzigt alleen de 1e waarde.

Het script wordt geactiveerd als ik op de bewuste herhaling klik. Hoe krijg ik het voor elkaar dat het script alleen de waarde van de aangeklikte herhaling wijzigt?

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Zeker wel.

Bij het opgeven van het veld bij Set field zit onderaan de lijst met velden een vak waarin je het herhalingsnummer kunt opgeven.

Om dat automatisch te doen bij het klikken op een knop zou je scriptparameters kunnen gebruiken.

rmw

Je hebt gelijk. Ik had daar inderdaad niet gekeken.

Heb je misschien dan ook nog een manier om filemaker te laten 'kijken' op welke herhaling geklikt wordt? Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat FM niet herkent op welke herhaling geklikt wordt.

• 0

Hoe heb je de knop gedefinieerd?

1. Gewoon aan het herhalende veld gekoppeld? 1 knop dus?

2. Of heb je op elke herhaling een eigen knop gemaakt?

Voor 1 is geen oplossing, want je kan niet opvragen op welke pixel je hebt geklikt.

Voor 2 zijn scriptparameters uitgevonden. Start vanaf elke knop hetzelfde script met een andere parameter en vul in het script op basis van de parameter de juiste herhaling.

Volgens mij kan je vanaf 8.5 de herhaling berekenen, in FM7 en 8 zul je het in het script moeten afhandelen met verschillende set fields.

rmw

• 0

Ik heb het script volgens 1 gebruikt: gekoppeld dus aan het herhalende veld, met een knop.

Goed, dan hoef ik me daar niet meer het hoofd over te breken.

Ik zal nu dus via methode 2 aan het werk gaan.

Bedankt in ieder geval voor je raad tot nu toe.

Corneel

Edit:

Methode 2 gelukt! Het werkt precies zoals ik me voorgesteld had.

Nogmaals zeer bedankt voor deze tip.