Ga naar inhoud
  • 0

Muti-user bestand


ReneBax

Vraag

Hoi,

 

Ik heb een eerste applicatie gemaakt binnen FM. Dit heb ik onder windows gedaan. Nu moet het komen te draaien op de Mac. Dat is verder geen probleem want dat is al getest.

 

Nu moeten er echter meer mensen gebruik van maken. Kan ik dan volstaan met het bestand op een server te zetten en een snelkoppeling (als dat binnen de Mac bestaat?) naar het bestand te maken op de PC van de medewerkers en werkt dit dan meteen?

 

Regelt FM ook automatisch locking en dat soort zaken?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

het is wel belangrijk dat het bestand al geopend is op de server. Anders ga je het bestand openen op de guest computer terwijl het op de host computer staat, dat gaat heel traag worden zeker als er meer gebruikers zijn. Het beste en veiligste voor je bestanden is het als de server een echte server is, dus toegewijd aan alleen fm bestanden draaien en zeker niet ook een dubbelrol als werkstation. Het liefst met fm server maar fm pro kan ook als server dienst doen tot ik geloof 5 clients.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...