Ga naar inhoud

Filemaker versus 4D


edc

Aanbevolen berichten

Ik heb jullie hulp nodig. Aanstaande woensdag heb ik een vergadering met mijn nieuwe (Franse) bazen, waarin ik hen moet proberen te overtuigen om over te schakelen van Access naar Filemaker. Het probleem is echter dat in één van de zusterbedrijven men reeds gebruikt maakt van 4D. Mijn vraag is dus de volgende: zijn er onder jullie die 4D kennen en mij enkele argumenten kunnen bezorgen om toch te kiezen voor Filemaker. Of zijn beiden gelijkwaardig?

Link naar reactie

edc,

 

de basis versie van 4D is nog steeds uit 2004. Er is een recentere SQL versie maar die mist mogelijk functionaliteit t.o.v. basis versie (heb er zelf al jaren niet meer mee gewerkt).

 

Een programma wat zo weinig door ontwikkeld wordt kan een risico voor de toekomst zijn. FileMaker laat een consistente groei zien, wat welsiwaar voor de klant steeds extra kosten mee zou brengen als die bij elke upgrade mee gaat, maar geeft in ieder geval voor de lange termijn meer "comfort feeling" bij je klant.

 

Bij onafhankelijke vergelijkingen van DB systemen zie je 4D er ook nooit bij staan wat aangeeft dat dit toch wel een kleine speler is.

 

Heb je de 4D oplossing van het zusterbedrijf gezien?

Enig idee hoeveel daar al in is geinvesteerd?

Snel aan te passen aan de rest van het bedrijf?

 

Dit zullen belangrijke issues zijn waarop zij hun beslissing zullen baseren.

Ik denk dat je vooraf inzage moet kunnen hebben voordat je een goed advies kan geven. Misschien is het reeds een prachtige oplossing of het is een amateuristisch zootje wat ze beter niet breed kunnen uitrollen.

 

succes,

Peter

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...