Ga naar inhoud
  • 0

Conversie 6 -> 9

sdb

Vraag

Geplaatst:

FM is compleet nieuw voor mij. Weet er nog weinig .

Een relatie van mij draait nog op 6 en wil webpublishing gaan doen.

Heb de demo FM pro 9 lokaal draaien. Werkt allemaal perfect en ben een beetje verslaafd aan het raken.

Kan/wil iemand mij vertellen of een conversie van 6 naar 9 mogelijk is en als dit zo is er veel informatie verloren gaat.

Ook wil ik weten hoe ik kan converteren. Gaat misschien automatisch bij openen DB.

Groeten en alvast bedankt,

Rob

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Nog bedankt voor je eerdere antwoord. Omzetten naar 9 was inderdaad een eitje.

De beveiliging wordt/werd niet meegenomen.

Mijn relatie werkt met Mac. Ik heb de databases geconverteerd binnen mijn windows omgeving. Is allemaal ok gegaan.

Kan echter niet inloggen om velden ea aan te passen in de structuur.

Groet

Rob

• 0
Geplaatst:
Kan echter niet inloggen om velden ea aan te passen in de structuur.

Toegang en privileges is bij introductie van de .fp7 structuur sterk veranderd. Eerlijk gezegd heb ik de oudere nooit goed doorgrond. Is gebaseerd op groepen en wachtwoorden - waarbij je alleen een wachtwoord intikt en de groep met bijbehorende privileges is dan impliciet.

in .fp7 bestanden hebben ze dat losgekoppeld. Je hebt accounts (met een loginnaam en password) en privilegesets - en je koppelt de privilegeset aan de account bij het maken van de account.

voorzover ik weet maakt filemaker bij de conversie van elk wachtwoord een account met als login en wachtwoord, beide het wachtwoord en maakt de bijbehorende privilegesets aan. dus als je het bestand opent met het admin wachtwoord (alt toets ingedrukt houden bij opstarten) in beide velden, zou je het bestand in moetne kunnen. als iemand anders hier een scherper beeld van heeft verbeter me dan aub...

• 0
Geplaatst:

Beste Kjoe,

Misschien een idee om versie 7 te laden en daar een conversie te doen ?

De alt toets lukte me niet.

Ik heb even het geconverteerde hoofdmenu als attachment erbij gedaan voor de liefhebber. (fm 6 pikt ie niet als attachment)

Als iemand nog een idee heeft graag...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...