Ga naar inhoud
  • 0

Sent event vraagje


Henk R

Vraag

Kan iemand mij een stuk op weg helpen

 

Ik heb een aantal database-files die ik kan kiezen via één apart bestand (een hoofdmenu) Nu is de gebruiker niet verplicht om dit menu te gebruiken want je kan sowieso uit het menu venster tussentijds een andere database kiezen. In principe geen probleem. Ik zoek nu echter een oplossing om via een knop/script in filemaker

- alle openstaande vensters te verbergen (behalve het hoofdmenu) zodat men met een schone lei weer kan verder werken

- Heel Filemaker te verbergen

 

Dit zal waarschijnlijk kunnen via een "sent event" of via een stript/scripttekst maar ik ben daar niet echt in thuis. Kan iemand een voorzet geven. (platform is MacOS 10.4 - Filemaker Pro 8.5)

 

Alvast bedankt

 

Henk

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Henk,

 

je kunt een script maken met de volgende stappen:

 

SelectWindow = "yourWindowName"

If [ ( Get (LastError ) ] = 0

Close Window

 

 

herhaal dit voor alle mogelijke window namen behalve degene die je open wil houden en roep dit als subscript op in alle scripts waar dit nuttig is.

Link naar reactie
  • 0

PeterS bedankt

 

Ik heb het script als volgt ingevoerd (voor alle bestanden de 4 regels herhaalt) en het werkt waarbij ik wel in elk bestand een extern script moest maken met "verberg venster"

Met een druk op de knop worden alle openstaande venster verborgen en blijft alleen het menu over

 

Iemand nog een tip voor de toecombinatie appletje - H

 

Henk

Vensters_bewerken.jpg.6db13831a6622e680f239555aa458455.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...