Ga naar inhoud
  • 0

FM9SA als ODBC source voor FM5.5 en 6 client


Peter Geens

Vraag

Ik zou vanuit een FM5.5 - FM6 client gegevens moeten ophalen uit een db op FMSA9.

 

Ik dacht hiervoor ODBC (DataDirect driver) te gebruiken en kan ook connecteren en updaten.

 

Ik heb echter een paar problemen:

 

1) Username/password blijft mij vervelen elke keer ik de link wil gebruiken.

 

2) Hoe kan ik het resultaat van een Select bv wegschrijven in verschillende velden van één record ?

 

Ik weet dat er SQL-plugins bestaan. Welke zou dit kunnen ? Kan het zonder plugin ?

 

Groeten,

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo,

 

Idee: gebruik in FileMaker 5.5/6 de Import Records script step. Kies als gegevenstype voor ODBC. Op dat moment kan je de DSN (Data Source Name) aanduiden met de verwijzing naar de file op de server.

Geef gebruikersnaam en paswoord op en selecteer de optie om die login te bewaren, zodat de gebruiker geen login hoeft te kennen als die het script uitvoert.

Maak je query door de SQL in te voeren of de query builder te gebruiken.

Daarna werkt het zoals een gewone import: de velden die je via het SELECT statement binnenhaalt kan je gaan mappen met je FM 5.5/6 velden, zoals bij een gewone import. Je kan kiezen om nieuwe records toe te voegen of de found set te overschrijven. Ook de 'update matching' optie is beschikbaar zodat je eventueel gegevens kan gaan synchroniseren op basis van een gemeenschappelijke sleutel.

 

Veel groeten,

Joris

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...