Het totaal van mijn voorraadsysteem is unstored (calc op basis van related fields) in products file.
total = sum(magazijn::aantal) - sum(kassa::aantal) + sum(correctie::aantal)
Zoeken in dus onmogelijk gezien het groot aantal records (bedoel praktisch --> te lang duren).
Dus ik dacht: ok laten we een tweede veld maken waar we dagelijks ('s nachts) een set field doen van 'total' --> stored total.
Ik wou dit doen door een schedule op de server (9) van een scriptmaker script.
Script gemaakt met loop en set field --> werkt perfect
Maar : wanneer ik dat script laat lopen via de server krijg ik als resultaat een '?' ...
Iemand een idee ? SetField is toch web compatible ?
Verdere constatering :
Magazijn en correctie zijn tabellen uit dezelfde file (products).
Kassa is echter een externe file.
Wanneer ik set field van sum(magazijn::aantal) - sum(correctie::aantal) doe werkt dit perfect. Zet ik daar terug sum(kassa::aantal) tussen dan krijg ik het '?'
Question
filippiens
Hallo,
Ik sukkel met het volgende probleem :
Het totaal van mijn voorraadsysteem is unstored (calc op basis van related fields) in products file.
total = sum(magazijn::aantal) - sum(kassa::aantal) + sum(correctie::aantal)
Zoeken in dus onmogelijk gezien het groot aantal records (bedoel praktisch --> te lang duren).
Dus ik dacht: ok laten we een tweede veld maken waar we dagelijks ('s nachts) een set field doen van 'total' --> stored total.
Ik wou dit doen door een schedule op de server (9) van een scriptmaker script.
Script gemaakt met loop en set field --> werkt perfect
Maar : wanneer ik dat script laat lopen via de server krijg ik als resultaat een '?' ...
Iemand een idee ? SetField is toch web compatible ?
Verdere constatering :
Magazijn en correctie zijn tabellen uit dezelfde file (products).
Kassa is echter een externe file.
Wanneer ik set field van sum(magazijn::aantal) - sum(correctie::aantal) doe werkt dit perfect. Zet ik daar terug sum(kassa::aantal) tussen dan krijg ik het '?'
Bedankt om ff mee te denken FP
2 answers to this question
Recommended Posts