Jump to content
  • 0

Drag and drop email

WJ

Question

Posted

Hallo

Ik zit met de situatie dat ik graag op OSX mail uit het mail programma in filemaker wil droppen, zodat mensen communicatie rondom een project goed kunnen loggen. Heeft iemand daar al eens zijn hoofd over gebogen. Tot nu toe zie alleen een oplossing met apple script maar ja vindt dat niet erg fraai.

Groet,

WJ

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

En de plugin van dacons.net? mail.it?

Die kan rechtstreeks je mailbox benaderen en overzetten in FM, zodat je daarna kan bepalen of het aan een project moet worden gehangen of niet.

Werkt perfect en er zit een heel fraaie voorbeeld oplossing bij.

Maar misschien bedoel je wel mail die al is binnen gehaald in de mail applicatie en niet meer op de server staat? Dan is copy-paste al gauw het enige alternatief.....

...of bewaren van de mail als bericht in een map en die map uitlezen in FM?

HTH

rmw

• 0
Posted

Dit is eigenlijk wat ik wil.

De gebruiker haalt zijn mail binnen in het mail programma. Vervolgens ziet hij een mailtje wat belangrijk is voor een project. Hij pakt dat mailtje met zijn muis en sleept die in filemaker bij een project.

Groet,

WJ

• 0
Posted

Het hele mailtje drag en droppen zal niet lukken, maar als je enkel de tekst wil, kan je in principe toch de tekst in jouw Mail applicatie selecteren en drag en droppen naar een tekstveld op een filemaker layout ...

Livio

• 0
Posted

Dank livio,

Maar ik graag ook onderwerp afzender en dergelijke zodat ze makkelijk kunnen reply-en. Lijkt erop dat het apple script wordt.

Gr,

WJ

• 0
Posted

Wij zijn momenteel ook iets dergelijks aan het onderzoeken via een Applescript-applet in de dock. In de plaats van naar FileMaker, sleept de gebruiker dan zijn mail naar die applet die vervolgens FileMaker oproept.