Ga naar inhoud
  • 0

veldnaam als script parameter meegeven


joverbeeke

Vraag

Dag!

 

Ik wil een script uitvoeren vanuit een hoger script en meegeven in welk veld dit lagere script iets moet doen: ik kan natuurlijk "veldnaam" meegeven, maar als ik later dat veld in die tabel van naam verander heb ik de poppen aan het dansen...

Ook: als ik in het lager script "veldnaam" heb, hoe dan te gebruiken om in dat werkelijke veld te raken?

 

Bedankt!

 

Johan.

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik zie niet goed welke functionaliteit jij denkt dat de Scriptparameter heeft, maar misschien mis ik iets.

Als je SetField gebruikt en later de naam van je veld wijzigt dan werkt dit door in de SetField.

Je zou ook Goto Object kunnen gebruiken dat is geheel onafhankelijk van de veldnaam.

Link naar reactie
  • 0

Wat joverbeeke bedoelt: hij wil in een script een ander script aanroepen met twee parameters: veld en waarde. Dat aangeroepen script voert dan bijvoorbeeld een set field uit op dat meegegeven veld en plaatst daarin de meegegeven waarde.

 

Nu lijkt het mij ook niet mogelijk om het veld in die set field-functie te berekenen op basis van de meegestuurde naam. Is daar een oplossing voor?

 

De mee te sturen parameter, namelijk de veldnaam, wordt automatisch aangepast als de veldnaam gewijzigd wordt, dus dat is geen probleem.

Link naar reactie
  • 0
Nu lijkt het mij ook niet mogelijk om het veld in die set field-functie te berekenen op basis van de meegestuurde naam. Is daar een oplossing voor?

Er is geen rechtstreekse oplossing. De Script Step 'Go To Field...' werkt niet met variabele veldnamen. Twee mogelijke oplossingen in het kort:

1) Maak een layout met per tabel alle beschikbare velden (een developer layout). Maak een script met een loop dat via 'Go To Next Field' elk veld afloopt tot je in het juiste veld zit (Get ( ActiveFieldName )). Dan kan je Set Field gebruiken zonder het veld op te geven.

 

2) Geef je velden in layoutmodus objectnamen en gebruik als scriptparameters de objectnamen in plaats van de veldnamen. De script step 'Go To Object' kan je wél een variabele parameter meegeven.

 

Veel groeten,

Joris

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...