Subcat Posted March 22, 2008 Posted March 22, 2008 Geacht forum, Ik probeer al een tijdje een gevonden reeks automatisch op een bepaald veld te sorteren, maar het wil niet lukken. Iedere keer moet ik na mijn zoekopdracht de gevonden reeks nog een keer handmatig sorteren. (Ctrl-S en veld selecteren etc.) Het zoekscript bij mij is gewoon Ctrl-F op een verzamelveld aangezien het drukken op enter of op zoeken het makkelijkst blijkt. Maarr, kan iemand mij vertellen hoe ik de gevonden reeks automatisch kan sorteren op een veld? Welk script? Bij voorbaat dank! Quote
rmw Posted March 23, 2008 Posted March 23, 2008 Wat jij wilt zijn twee aparte acties voor een gebruiker. Dat houdt in dat je een script moet maken waarin die beide acties zijn opgenomen. Daarmee kan je na het zoeken nog sorteren (zijn ook twee scriptstappen) Koppel dat script aan een knop en laat de gebruiker die klikken om te gaan zoeken en sorteren. rmw Quote
Subcat Posted March 23, 2008 Author Posted March 23, 2008 Dank voor de tip! Het gaat idd via een script. Na 'perform find' aan het script toegevoegd te hebben doet ie eindelijk wat ik wil, zowel het zoeken als daaropvolgend sorteren. Ik gebruik nu het volgende script: Ga naar zoeken [onderbreken] Zoekopdracht uitvoeren [] (Perform find) Records sorteren [herstellen;Geen dialoogvenster] Quote
Recommended Posts